اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 30

4 هزار نفر امنیت انتخابات را در گلستان تامین می‎کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: حدود 4 هزار مامور نظامی و انتظامی در یک ‌هزار و 200 شعب اخذ رای، امنیت انتخابات این استان را تضمین می‎کنند.

4 هزار نفر امنیت انتخابات را در گلستان تامین می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، محمدابراهیم کیاپور اظهار داشت: در تمام شعب اخذ رای و حوزه‎های اصلی و فرعی استان حداقل دو نفر از پرسنل نیروی انتظامی، حفاظت از صندوق‎ها را از زمان تحویل بر عهده دارند و جای نگرانی از امنیت انتخابات وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در برخی شعبات حساس‎تر، تعداد نیروهای حفاظتی افزایش می‎یابد، ادامه داد: غیر از ماموران ثابت در شعب اخذ رای ثابت و سیار، گشت‎های سیار حفاظتی و مسلح نیروی انتظامی نیز بنا به ضرورت در روستاها و مبادی ورودی و خروجی شهرها حضور دارند.

کیاپور گفت: در جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 32 انتخابات در سلامت و امنیت کامل برگزار شده که از دلایل اصلی آن، پای کار بودن مردم بوده است و در هر موضوعی که مردم پای کار باشند هم سلامت و هم امینت کار تامین می‌شود.

کیاپور تاکید کرد: با حضور پرشور مردم در انتخابات که محوری‌ترین کار امنیتی استان است، جای هیچ نگرانی از امنیت آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: مسجد و مدرسه دو کانون شعب اخذ رای در استان هستند که دو نهاد کاملا مردمی هستند و تصمیمات محلی و منطقه‎ای در آن مکان‎ها اخذ می‌شود.

مدیرکل امنیتی و سیاسی استانداری گلستان گفت: اعضای شعب اخذ رای توسط مردم جامعه انتخاب می‎شوند و اعضای ستاد در هر حوزه انتخابیه اصلی و فرعی نمایندگان مردم هستند و مهم‌تر و بالاتر این است که هر کاندیدایی نماینده خود را در شعب می‎تواند داشته باشد.

کیاپور بیان کرد: ممکن است در حین انتخابات به دلیل حضور کاندیداهایی با گرایش‎ها و مذاهب مختلف در فضای سیاسی جامعه اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد و این تفاوت‎ها در ایام انتخابات طبیعی است که بروز کند اما باید مراقب بود که زمینه را برای اختلاف‌افکنی و بحران‎های تصنعی در کشور فراهم کند زیرا ایران کشوری است که دشمنان به آن طمع دارند و از آن عصبانی هستند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گلستان گفت: بنابراین مجریان انتخابات اعم از استانداری، فرمانداری‎ها و بخشداری‎ها باید پای کار بیایند و با موقعیت اجرایی و امکاناتی که دارند به مردم کمک کنند و بسترسازی مناسب برای شرکت مردم در انتخابات و تامین امنیت و سلامت انتخابات را فراهم کنند.

کیاپور اضافه کرد: تجربه انتخابات گذشته نشان داد که استان گلستان به لحاظ ویژگی خاص قومیتی از نظر مشارکت مردم در انتخابات، جزو استان‎های برتر کشور بوده و این جای خوشحالی است و سبب نشاط انتخابات و دلگرمی مسئولان به کار و فعالیت بیشتر برای مردم  شده و کار مسئولان را ساده‎تر می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه تمام شاخص‎های امنیت در استان به خاطر همین حضور پررنگ مردمی وجود دارد و انتظار است همچنان، حفظ و انتخابات خوبی برگزار شود تا مجلس توانمند و در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول