اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

فعالیت کمیته امداد پایان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هیچ‌گاه فعالیت کمیته امداد پایان نمی‌پذیرد و در منظومه‌ای که امام خمینی(ره) ترسیم کردند، قطعه‌ای مربوط به امداد محرومین است.

فعالیت کمیته امداد پایان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین انواری سه‌شنبه شب در همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) و با حضور ائمه جماعات و روحانیون در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته  وحدت، میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همچنین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی نعمت عظیمی از سوی خداوند متعال بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) پس از قرن‌ها توانست با مبانی دینی و فقه شیعی نظامی را استوار کند که بعد از دوران امام علی (ع) که حکومت اسلامی داشتیم تا به امروز چنین حکومتی در ابعاد کامله وجود ندارد، تصریح کرد: با اینکه در زمان معصوم(ع) ولی خدا حضور داشت ولی مردم بیعت نکردند و در زمان غیبت هم با اینکه مراجع و علمایی بودند که افتخاراتی هم آفریدند اما مردم به گرد آنها جمع نشدند و این اتفاق در عصر کنونی و در زمان حضرت امام خمینی(ره) رخ داد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه هنگامی که سه عنصر مقاوم دین، مردم و رهبری به هم متصل شدند انقلاب اسلامی پیروز شد، افزود: مردمی که خدا را فریاد می‌کردند و زیر ظلم، جور و ستم نظام شاهنشاهی بودند، هنگامی که دست بیعت به ولی فقیه زمان خود دادند انقلاب اسلامی شکل گرفت.

انواری با تاکید بر اینکه روشن‌بینی، ابتکار و خلاقیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که توانست مجموعه نظارت فقهی را در قالب نظام اسلامی تعریف کند نعمت بسیار عظیمی است، خاطر نشان کرد: پس از 33 سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، پیام این انقلاب در سراسر جهان گسترده شده است.

وی با بیان اینکه نهضت بیداری اسلامی که در کشورهای اسلامی و خیزش مستضعفین در کشورهای غیر اسلامی به وقوع پیوسته است از آثار قیامی است که امام خمینی(ره) داشته است، اضافه کرد: اکنون جهان به سوی دین‌خواهی و تحولی عظیم به سرعت در حال حرکت است و طاغوت‌هایی که کسی فکر نمی‌کرد روزی از تخت سرنگون شوند حال مشاهده می‌کنیم در چه فضاحت و شرایطی قرار گرفته‌اند و مردم هوشیارانه با شعار‌های انقلاب و با استفاده از پیام خون شهیدان و هدایت‌ها و روشنگری‌های مقام معظم رهبری چه غوغایی در سطح جهان به‌وجود آورده‌اند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه عناصر اصلی انقلاب اسلامی ایران نظریه ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آن را تبیین کردند، اظهار داشت: مردم‌سالاری در ظاهر و در بیان در جهان وجود دارد و مردم مجازند هر کاری که دلشان خواست انجام دهند، اما در مردم‌سالاری دینی مردم مجازند هر کاری که در چارچوب قواعد دینی است را انجام دهند.

انواری با تاکید بر اینکه بر پایه مردم‌سالاری دینی، مردم سالار خود بوده و تعیین‌کننده هستند، تصریح کرد: در نظام مردم‌سالاری دینی کسی حق ندارد بر مردم سلطه داشته باشد و دستور بدهد و همه خدمتگزاران در نظام ولایی نوکران مردم هستند و همه باید به مردم خدمت کرده و در قبال خدمات خود به مردم پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات جشن و نمایش ملی برای ثبات، استواری و صیانت از نظام جمهوری اسلامی است، خاطر نشان کرد: هر عنصری که شکوه و حلاوت ملت را مخدوش کند گناه و جرم بزرگی کرده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه وحدت کلمه مردم با حضور در راهپیمایی‌ها اثبات می‌شود، اضافه کرد: نماینده‌ای که نمایندگان را تخریب می‌کند و دروغ، تهمت و افترا به دیگران وارد می‌کند، برای جایگاه قانون‌گذاری مثل سم است.

انواری با بیان اینکه رابطه میان مردم و رهبری، رابطه‌ای دلی و عاشقانه است، اظهار کرد: همین رابطه دلی بود که باعث شد مردم در 9 دی برای دفاع از ولی و نظام خود در صحنه حضور یابند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سئوال کسانی که می‌گویند کمیته امداد چه زمانی تمام می‌شود، گفت: هیچ‌گاه فعالیت کمیته امداد پایان نمی‌پذیرد و در منظومه‌ای که امام خمینی(ره) ترسیم کردند، قطعه‌ای از این منظومه امداد محرومین است و فعالیتی را که کمیته امداد انجام می‌دهد، کار معصوم است.

انواری با تاکید بر اینکه کمیته امداد قطعه‌ای از قطعات نظام ولایی است که در واقع نقش آن دلربایی و مرحم‌گذاری بر دل‌های نگران و مضطرب است، تصریح کرد: تا زمانی که دل‌ها آرام نشود، فضایل دیگر رشد نمی‌کند.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول