اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد امام خبر داد

افزایش 18 درصدی اعتبارات کمیته امداد در سال 91

خبرگزاری فارس: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از افزایش 18 درصدی اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 91 خبر داد.

افزایش 18 درصدی اعتبارات کمیته امداد در سال 91

محمد امید در حاشیه سفر به استان چهارمحال و بختیاری به‌منظور بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی کمیته امداد این استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش از محورهای کاری و اصلی این نهاد است.

وی با اشاره به تعهد 2 میلیون و 500 هزار فرصت شغلی دولت در سال‌جاری، گفت: از این میزان سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد 300 هزار فرصت شغلی بود که در مقایسه با تعهد اشتغال 70 هزار فرصت شغلی این نهاد در سال گذشته از رشدی معادل 450 درصد برخوردار بوده است.

امید از تخصیص یک هزار و 900 میلیارد تومان از محل منابع داخلی و بانکی این نهاد به‌منظور تحقق 300 هزار فرصت شغلی در سال‌جاری خبر داد و گفت: در سال‌جاری کمیته امداد سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان را دو برابر افزایش داده است که با افزایش ظرفیت متقاضیان تسهیلات دریافتی گامی موثر در راستای خودکفایی مددجویان برداشته شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 230 هزار فرصت شغلی در کشور از سوی این نهاد ایجاد شده است که آمار قابل قبولی است.

وی خودکفایی 80 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد را از دیگر اقدامات این کمیته در سال‌جاری برشمرد و گفت: در تدوین بودجه خود اشتغالی کمیته امداد در سال 91 شاهد رشد 68 درصدی تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان خواهیم بود.

امید با اشاره به فرصت‌های شغلی ایجاد شده از سوی کمیته امداد ویژه مددجویان تحت پوشش این نهاد، گفت: در سال‌جاری افزون بر 50 درصد فرصت‎های شغلی ایجاد شده برای مددجویان در بخش کشاورزی و دامپروری، 23 درصد در بخش تولیدات خدماتی، 10 درصد در بخش صنایع دستی و مابقی در سایر مشاغل بوده است.

وی تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد را 6 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد افزون بر 4 میلیون و 500 هزار نفر در قالب یک میلیون و 700 خانوار به صورت ثابت از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اعتبارات مالی 2 هزار میلیارد تومان این نهاد در سال‌جاری، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‎های صورت گرفته مجموع اعتبارات این نهاد در سال 91 افزون بر 18 درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول