اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد

آموزش تکمیلی به 31 هزار بی‌سواد در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 31 هزار و 500 نفربی‌سواد در آذربایجان غربی زیر پوشش آموزش تکمیلی رفته‌اند.

آموزش تکمیلی به 31 هزار بی‌سواد در آذربایجان غربی
ولی سمرقندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی، در مرحله اول شناسایی و جذب بی‌سوادها مد‌نظر قرار گرفته و بر این اساس کلاس‌ها لازم برای بی‌سوادها برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در شهرهای آذربایجان غربی 85 هزار نفر بی‌سواد وجود دارد، تصریح کرد: در این راستا 12 هزار و 28 نفر بی‌سواد مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.
این مسئول با اشاره به بررسی وضعیت این افراد، خاطرنشان کرد: نیاز به برگزاری کلاس برای 31 هزار و 918 نفر از بی‌سوادها مورد بررسی قرار گرفته و مابقی در حال بررسی هستند.
سمرقندی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش تکمیلی برای سوادآموزان شهری آذربایجان غربی، افزود: بر این اساس 31 هزار و 500 نفر زیر پوشش نهضت سوادآموزی استان قرار گرفته‌اند.
این مسئول با اشاره به تکلیف آموزش و پرورش برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کاهش آمار بی‌سوادی در استان، گفت: مقرر شده بود امسال 32 هزار نفر زیر پوشش برنامه‌های سوادآموزی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی را در استان شاهد خواهیم بود، اذعان داشت: این امر تا دو سال آینده محقق خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: امسال 16 هزار نفر از مربیان نهضت سوادآموزی برای برگزاری کلاس‌های خود اقدام کرده‌‌اند و مهلت برگزاری کلاس‌های سوادآموزی تا آخر بهمن ماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۳۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول