اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

1900 بیسواد در استان بوشهر وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هم اکنون یک‌هزار و 962 بیسواد در استان بوشهر داریم و با همکاری مسئولان این تعداد بیسواد را هم به صفر می‌رسانیم.

1900 بیسواد در استان بوشهر وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: این ظرفیت را در استان بوشهر داریم تا جزو سه استانی باشیم که بیسوادی را ریشه‌کن کرده باشد.
وی افزود: امیدواریم با همکاری استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش بتوانیم تا دهه فجر سال آینده شاهد ریشه‌کنی بیسوادی در استان بوشهر باشیم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین میزان بیسوادی در شهرستان‌های کنگان با 387 نفر، تنگستان با 339 نفر، دشتستان با 285 نفر و جم با 278 نفر بیسواد است.
 
* شورای آموزش و پرورش بوشهر رتبه عالی را در کشور کسب کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب رتبه عالی شورای آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و گفت: از بین 21 شاخص تعیین شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با حمایت استاندار و همکاران فرهنگی رتبه عالی را در سطح کشور از آن خود کرده است.
رضایی بیان کرد: آموزش و پرورش دشتستان و شبانکاره نیز در سطح استان بوشهر رتبه‌های برتر را از آن خود کردند.
وی با اشاره به طرح 6-3-3 در آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: مقدمات اجرایی این کار در بوشهر فراهم شده و کمیته تحول آموزش و پرورش در ادارات شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه نخستین اقدام در این زمینه نیازسنجی آموزشی نیروهای انسانی است، اظهار داشت: یک سوم معلمان دوره راهنمایی سال آینده باید جذب دوره ابتدایی شوند و برای ایجاد انگیزه معلمان دوره راهنمایی این مقدمات شکل گرفته است.
رضایی افزود: در اجرای این طرح دبیرانی برای دوره ابتدایی انتخاب می‌شوند که مدرک مرتبط داشته باشند و حضور آن‌ها در مقطع ابتدایی دلخواه باشد.
وی خاطر نشان کرد: در اجرای طرح 6-3-3 در سال آینده 596 کلاس در نظر گرفته شده و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا از فضاهای موجود حداکثر استفاده را ببریم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: دوره‌های ضمن خدمت برای معلمان دوم و ششم ابتدایی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول