اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کارگروه دیده‌بان کوهستان ایران:

آمارهای رسمی آلودگی هوا در کشور تکان‌دهنده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کارگروه دیده‌بان کوهستان ایران گفت: آمارهای رسمی آلودگی هوا در کشور تکان‌دهنده است.

آمارهای رسمی آلودگی هوا در کشور تکان‌دهنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، عباس محمدی ظهر امروز در همایش زندگی پاک، هوا و طبیعت بیان داشت: نخستین عامل حیات و زندگی، هوا است که باید در حفظ و نگهداری آن بیش از هر چیزی بکوشیم زیرا واجب‌ترین ابزار حیاتی انسان هوای سالم و پاک است.

وی تصریح کرد: در شهرهای بزرگ ما و به تازگی در خیلی از شهرهای متوسط داریم این عامل بسیار مهم و اولیه زندگی را از دست می‌دهیم.

مدیرعامل کارگروه دیده‌بان کوهستان ایران با اعلام اینکه کیفیت در تهران و برخی از شهرها نه به اندازه چند درصد بلکه چندین برابر بیشتر از حد مجار آلودگی دارد، تصریح کرد: آمارهای رسمی سازمان‌های معتبر کشور بیانگر این مسئله است.

محمدی با تاکید اینکه آمارهای رسمی آلودگی هوا در کشور بسیار تکان‌دهنده است، ابراز داشت: این آمارها نشان می‌دهد که در پمپ بنزین‌ها "بنزنی" که مساعد می‌شود در بعضی موارد تا 500 و در یک مورد در اراک تا یک هزار برابر حدمجاز خود است البته اگر این عامل آلوده‌کننده و خطرناک در هر جای دنیا مثلا 10 درصد بیشتر از حد مجاز باشد شرایط اضطراری اعلام شده و مسئولان به تکاپو می‌افتند، ولی اینجا 20 درصد و حتی 500 برابر بالاتر از حدمجاز است.

وی اضافه کرد: این امر بیانگر آن است که با موضوع ساده‌ای روبرو نبوده بلکه این مسئله بسیار پیچیده است و رسیدگی به آن جزء اولویت‌های درجه اول مسئولان محسوب شود.

این مسئول درباره کاهش آلودگی هوا در تهران و کلان‌شهرها عنوان کرد: آنچه که در تهران که آلوده‌ترین شهر کشور است در نظر گرفته نمی‌شود اینکه ما امکان ایجاد کیفیت و رساندن تولید خودروها به حد مجاز را نداریم و به خاطر اینکه تکنولوژی ما در خودروسازی عقب است و به دلیل تحریم‌های متعدد حاکم بر کشور حتی به تکنولوژی‌های دنیا نرسیدیم.

رئیس سابق انجمن کوهنوردان ایران با بیان اینکه اگر می‌خواهیم شرکت‌های خودروساز تعداد تولید خود را به حد مجاز و استاندارد برسانند و بنزین را نیز استاندارسازی کنیم تعارفی بیش نیست، گفت: تنها راه عملی و ضروری کاهش آلودگی در شهرهای بزرگ کنترل تردد خودروهای شخصی است که باید به شدت محدود و یا هزینه‌بر شود یعنی برای رانندگانی که بخواهند از خودروهای شخصی خود استفاده کنند براساس مقررات پیش‌بینی شده هزینه دریافت شده و یا ممنوعیت ایجاد شود.

وی در پایان اعلام کرد: تنها راه متصور کاهش اندک آلودگی محدود کردن شدید خودروهای شخصی است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم که با حضور کوهنوردان گروه‌های مختلف این شهرستان همراه بود از قدرت الله رجایی رئیس هیئت کوهنوردی این شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام/ن۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول