اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

6.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در 10 ماه ابتدای امسال بیش از 6.5 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در حوزه مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

6.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای دو هزار و 140 طرح اشتغالزا از محل مشاغل خانگی پرداخت شده در حالی که دو برابر این میزان پرداختی طرح به بانک‌ها معرفی شده است.

وی با انتقاد از کندی عملیات پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به مشاغل خانگی تصریح کرد: اگر تمام بانک‌ها به تعهد خود به موقع عمل کنند تا پایان امسال بخش عظیمی از اشتغال استان در این حوزه تأمین و بر قرار می‌شود.

منوری خاطر نشان کرد: امسال برای مشاغل خانگی بیش از 12 هزار و 280 مورد مجوز صادر شده و اعتبار پیش‌بینی شده برای تحقق این طرح‌ها نیز بالغ بر 40 میلیارد تومان است.

این مسئول اضافه کرد: ما سعی کردیم سهم دستگاه‌های مختلف را در حوزه اشتغال خانگی تعیین و برای آنها ارسال کنیم که از ابتدای امسال دستگاه‌های مختلف طرح‌های متقاضیان را در حوزه مشاغل خانگی دریافت کرده و نسبت به بررسی و صدور مجوز اقدام کردند.

وی این دستگاه‌ها را جهاد کشاورزی، تعاون، صنعت و معدن و صندوق مهر امام رضا (ع) توصیف کرد و گفت: در کنار آنها کمیته امداد، بهزیستی، سازمان میراث فرهنگی و برخی دستگاه‌ها نیز در اندازه تعهدات خود متقاضیانی را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌اند.

به گزارش فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل سهم جهاد کشاورزی را یک هزار شغل، کار و رفاه اجتماعی و تعاون را یک هزار و 900 شغل، صنعت، معدن و تجارت را 850 شغل و صندوق مهر امام رضا (ع) را نیز یک هزار و 500 شغل اعلام کرد.

وی افزود: ‌تمام دستگاه‌ها به اندازه ظرفیت و سهم ابلاغی طرح به بانک‌های عامل معرفی کردند و تنها چند دستگاه در شهرهای مختلف توانستند به تعهد اشتغالزایی خود عمل کنند که این دستگاه‌های اجرایی نیز به سرعت مسایل مربوط به اشتغال خانگی را به جد پیگیری می‌کنند.

منوری تصریح کرد: ‌در جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها اعلام کردیم که بانک‌های عامل به تعهدات خود عمل کنند و از هرگونه تأخیر پرداخت ممانعت کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های عامل استان نیز در این جلسه کمبود منابع و پرداخت نشدن تسهیلات قبلی از سوی مشتریان را علت تأخیر در پرداخت وام خوداشتغالی اعلام کرد.

اصلان کریمی خاطر نشان کرد: تمام بانک‌های عامل اولویت اول پرداخت‌ها را در حال حاضر به حوزه مشاغل خانگی اختصاص دادند و با تزریق برخی از منابع بانکی این پرداختی‌ها به سرعت در حال قوت گرفتن است.

وی از دریافت‌کنندگان تسهیلات بانکی خواست با پرداخت به موقع اقساط خود و خوش حساب بودن اسباب پرداخت تسهیلات به دیگران را نیز فراهم کرده و از هرگونه بدهی بپرهیزند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول