اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین خبر داد

اهدای وام مشاغل خانگی برای بانوان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: اهدای وام مشاغل خانگی برای بانوان استان قزوین در نظر گرفته شده است.

اهدای وام  مشاغل خانگی برای بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره‌بیگم سیدی ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: اهدای وام مشاغل خانگی در سال جاری برای بانوان استان در دستور کار امور بانوان استانداری قزوین قرار گرفته است.

وی مقدار وام‌ها را از 3.5 تا 5 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در سطح استان قزوین، مقدار 20 میلیارد تومان برای وام مشاغل خانگی تخصیص داده شده است.

سیدی اشاره کرد: در حوزه توانمندسازی دختران و زنان اقدامات آموزشی خوبی انجام گرفته است، که آموزش قبل ازدواج، بهداشت بلوغ و احکام زندگی یکی از اقدامات انجام شده توسط امور بانوان استانداری در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ملی مطهره، آموزش سیر مطالعاتی کتب شهید مطهری را برای فرهنگیان برگزار کرده‌ایم که در این آموزش‌ها از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) استفاده شده است.

مسئول امور بانوان استانداری قزوین در رابطه با حوزه حجاب و عفاف ادامه داد: در حوزه حجاب و عفاف اقدامات قابل قبولی صورت گرفته  است که یکی از آن‌ها اعزام مربیان به مدارس سطح استان در ترویج مفهوم صحیح حجاب و عفاف است، در راستای آموزش و تربیت مربیان استفاده از مدرسین از حوزه علمیه قم در دستور کار قرار گرفته است.

سیدی با اشاره به ضرورت تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: مانور خودرویی بانوان محجبه در شهر قزوین انجام شده است.

سیدی اظهار کرد: تشکیل کمیته مد و لباس در راستای ترویج پوشش اسلامی توسط امور بانوان استانداری انجام شده و به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت‌های بومی استان مدل‌های مناسبی را طراحی کنیم، مدل‌های مناسب مدل‌هایی هستند که در کنار طراحی مناسب بتوانند نمایان‌گر پوشش اسلامی ایرانی باشند.

مسئول امور بانوان استانداری قزوین با اشاره به اهمیت پژوهش ادامه داد: پژوهش در عصر امروز از اهیت بالایی برخوردار است لذا با توجه به این موضوع تلاش کرده‌ایم که بتوانیم با تعریف پروژه‌های خاص در زمینه اجتماعی و دینی برای طلبه‌های سطح 2 حوزه‌های علمیه ارائه کنیم.

سیدی با اشاره به حوزه بهداشت و سلامت بیان کرد: تجهیز بیمارستان کوثر به‌عنوان تنها بیمارستان تخصصی زنان، یکی از برنامه‌هایی است که توسط امور بانوان استانداری انجام شده‌ است.

سیدی عنوان کرد: حمایت از شرکت‌های مردم‌نهاد که در حوزه‌های ازدواج آسان فعالیت می‌کنند از اهداف امور بانوان استانداری است و در راستای ترویج ازدواج آسان و پایدار فعالیت‌های مناسبی انجام شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: توزیع 5 هزار عنوان جلد کتاب در زمینه نشاط در خانواده از جمله کارهای انجام شده در زمینه نشر آثار فرهنگی توسط امور بانوان است.

سیدی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی در سطح استان بیان کرد: مهد قرآن کریم استان قزوین بهترین نهاد غیردولتی در سطح کشور است که در سطح استان نیز توانسته‌ حافظان زیادی برای شهر پرورش دهد، در حال حاضر در استان قزوین 120 حافظ خانم و 10 حافظ آقا در حال فعالیت هستند.

مسئول امور بانوان استانداری قزوین در رابطه با مسائل حقوقی زنان نیز گفت: مسائل حقوقی زنان در کشور مورد غفلت واقع شده است لذا مقام معظم رهبری در نشست راهبردی با موضوع امنیت و قضا در خانواده همگان را به اهمیت این  موضوع فرا خواند لذا انتظار داریم دستگاه قضا بتواند در این حوزه جدی تر وارد شود.

این مقام مسئول گفت: در دوره اصلاحات با رواج مکتب فمینیستی در میان زنان چالشی را در جامعه ایجاد کرده است که هم‌اکنون مسئولان با آن مواجه هستند، ایرادی که بیان می‌شود این است که در آن دوران حقوق زنان گفته شد ولی تکالیف زنان بازگو نشد، لذا بیان موضوعات حقوقی در جهت بیان وظایف زنان لازم و ضروری است.

سیدی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری در سال 74 در رابطه با تهاجم فرهنگی بیان کرد: سخنان رهبری مورد توجه جدی برخی افراد قرار نگرفت و امروز شاهد معضلاتی در زمینه عفاف و حجاب هستیم، مسئله حجاب یک مسئله دینی است که با فطرت جوانان مطابقت دارد لذا مسئولان و متولیان حجاب و عفاف می‌توانند فعالیت‌هایی را در زمینه بهبود وضعیت حجاب در شهرها انجام دهند.

وی تصریح کرد: عده‌ای حجاب را فقط مختص خانم‌ها دانسته و رعایت پوشش اسلامی را برای خانم‌ها لازم می‌دانند ولی در حوزه مردان داشتن غیرت اسلامی را مورد توجه قرار نمی‌دهند زیرا تا زمانی که خریداری برای تماشای دختران بی‌حجاب وجود نداشته باشد این عده بی‌حجاب نیز در جای خود متوقف می‌شوند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول