اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

حمایت از مشاغل خانگی با آموزش مهارت‌ها میسر است

خبرگزاری فارس: سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: پرداختن به بحث اشتغال خانگی و حمایت از آن نیازمند آموزش‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در بین اقشار زنان است.

حمایت از مشاغل خانگی با آموزش مهارت‌ها میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری صبح امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان اردبیل را بانوان تشکیل می‌دهند، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران در راستای حمایت از کسب و کار این قشر تشکیل شده و سالانه بیش از یک‌هزار نفر از بانوان مهارت‌های مورد نیاز خود را در این مرکز فرا می‌گیرند.

این مسئول بیان داشت: درآینده نزدیک با تشکیل سازمان ملی مهارت تحول عظیمی در این آموزش‌ها و همچنین ارزش تحصیل گواهینامه‌های صادره ایجاد خواهد شد.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با بیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران، توسعه مهارت‌های بانوان در شهر اردبیل را عهده‌دار است، افزود: این مرکز دارای 10 کارگاه آموزشی بوده و در آن سالانه بیش از 100 نفر دوره‌های مهارتی را طی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: کارگاه آموزشی رایانه، منبت و معرق، سفالگری، طراحی دوخت، بافندگی و کارگاه ملیله‌سازی از جمله کارگاه‌های فعال در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران اردبیل است.

وی اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را نیز یادآور شد و گفت: ارائه گواهینامه و کارت مهارت بین‌المللی با استاندارد جهانی به قبول‌شدگان، اعطای وام خوداشتغالی به دارندگان گواهینامه مهارت، به کارگیری الزامی کارگران دارنده کارت مهارت توسط پیمانکاران طبق مصوبه مجلس و دولت، اعطای تسهیلات از محل بنگاه‌های زودبازده به متقاضیان و جهت‌گیری نهایی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دست‌یابی به اشتغال از جمله اهداف فنی و حرفه‌‌ای استان است.

سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با یادآوری اینکه تمامی آموزش‌ها در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران رایگان است، خاطرنشان کرد: اولویت استخدام نیز با دارندگان گواهینامه مهارت در ادارات، بانک‌ها، کارخانجات و سایر نهادهاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این بازدید سرپرست فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از رشته‌های متنوع آموزشی در این کارگاه دیدن کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول