اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور مدارس سازمان سما:

مدارس سما گیلان هوشمند می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر امور مدارس سازمان سما از هوشمند سازی مدارس گیلان خبر داد.

مدارس سما گیلان هوشمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامرضا یمینی ظهر امروز در همایش هوشمند سازی مدارس سما گیلان با اشاره به بسترسازی این بحث در کشور از سال 84 تاکنون، اظهار داشت: تجهیز مدارس به اینترنت پرسرعت، ای‌بوک، استفاده از ایمیل و مولتی‌مدیا به معنای هوشمند سازی مدارس نیست بلکه هوشمند سازی به این معناست که تمام دانش‌آموزان در همه حال در حال یادگیری علم و دانش باشند.

وی افزود: هوشمند سازی یعنی اینکه دانش‌آموز بتواند تولید کننده دانش باشد نه اینکه از دانش دیگران استفاده کند و تنها یک جمع‌آوری کننده دانش باشد.

این مسئول با بیان اینکه مدارس سما گیلان هوشمند می‌شوند، خاطرنشان کرد: در هزاره سوم معلم تنها انتقال دهنده دانش نیست بلکه می‌کوشد تا فراگیری و یادگیری را تسهیل کند.

وی، استفاده از معلمان آموزش دیده در این راستا را از دیگر برنامه‌های هوشمند سازی مدارس در گیلان دانست و ابراز داشت: معلمان ابتدا باید برای غنی سازی و تجهیز خود به استفاده از ابزار و امکانات آموزش گام بردارند زیرا در غیر این صورت معلمی که بلد نباشد یک پروژکتور را روشن کند برای تدریس در مدارس هوشمند مناسب نیست.

یمینی تصریح کرد: معلمان مدارس هوشمند با احساس نیازی که در خود و برطرف کردن آن برای هوشمند سازی بر می‌دارند در تربیت دانش‌آموزان دانا موفق‌تر هستند.

وی، کودکان امروز را کودکانی دانا و با هوش خواند و افزود: امروز دانش‌آموزان ما به دلیل رشد علم و تکنولوژی از معلمان خود جلوترند و این امر آموزش معلمان را در این راستا ضرورت می‌بخشد.

مدیر امور مدارس سازمان سما، اظهار داشت: کودک امروزی برای آموزش دیگر از فریاد و خشم معلم نمی‌ترسد و به دنبال ابزار بهتری برای ارتباط با معلم خود است.

وی با اشاره به اینکه در عصر آموزشی امروز دیگر معلم دانای مطلق کلاس نیست، خاطرنشان کرد: معلم باید در کلاس طوری بازی کند که دیده شود اما حضورش احساس نشود در واقع هنرش این باشد که از تجربیات خود در تسهیل یادگیری دانش‌آموزان استفاده کند.

به گفته یمینی، اگر معلم خود را در کلاس منبع دانایی معرفی کند، دانش‌آموزانی گستاخ پرورش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز در کلاس‌های دارای گچ و تخته و در فضایی همراه با تنبیه، یادگیری معنادار میسر نمی‌شود، اظهار داشت: یادگیری معنادار یادگیری است که دانش‌آموز برای یادگیری خود را درگیر کند از این‌رو ایجاد فضاهای اتوماسیون اداری، تهیه پورتال، دیتا پروژکتور و آموزش و غنی سازی معلمان در مدرسه نخستین گام در این راستا است.

این مسئول، با بیان اینکه در برخی از مدارس سما در سطح کشور مدارس به صورت اتوماسیون و نیمه اتوماسیون آماده شده است، اذعان داشت: تجهیز مدارس به ابزار هوشمند سازی موجب ایجاد رقابت بین مدارس نیز شده که تهیه بودجه را سازمان در اختیار مدارس قرار می‌دهد.

وی، استفاده از نیروی انسانی آموزش دیده را در اجرای هوشمند سازی مدارس به ویژه گیلان بسیار ضروری دانست و گفت: این طرح در بسیاری از مدارس تهران، نیشابور و کرمانشاه و گیلان اجرا شده و برای رسیدن به معنای واقعی هوشمند سازی مدارس راه درازی در پیش است.

یمینی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیز موظف است در این راستا مدارس دولتی را نیز تجهیز کند تا در سطح کشور سطح آموزش یکسان در جریان باشد.

وی، با بیان اینکه هر کلاس برای تجهیز به ابزار هوشمند سازی نیازمند صرف حداقل 2 میلیون تومان هزینه است، اذعان داشت: در این طرح ارتباط معلم و شاگرد تنها منحصر به کلاس نیست بلکه در این راستا والدین نیز می‌توانند به طور آسان و از طریق ایمیل از وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان خود آگاه شوند.

دبیر منطقه 17 مدارس سما نیز در این همایش به تجهیز 50 درصد از مدارس سما در گیلان برای هوشمند سازی اشاره کرد و گفت: نقش آموزش و پرورش در راستای آموزش معلمان بیشتر شود.

رستم قاسمی با بیان اینکه مدارس سما رشت و لاهیجان به ابزار هوشمند سازی تجهیز شده‌اند، افزود: در رشت به جز مدارس ابتدایی، 14 مدرسه قابلیت تجهیز شدن را دارند.

وی، تعویض معلم فیزیک و شیمی و ریاضی در هر سال پیشرفت طرح را با مشکل دانست.در مدرسه هوشمند دانش‌آموز قادر است تولید کننده دانش باشد و از ابزار آموزشی استفاده کند.

قاسمی با بیان اینکه این امر نیاز به فرهنگ سازی و کمک رسانه‌ها برای شناخت بیشتر به جامعه را دارد، اذعان داشت: تاکنون استقبال دانش‌آموزان برای ثبت نام در مدارس سما بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول