اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش مطرح کرد

کمک 700 میلیاردی دولت به هوشمندسازی مدارس

خبرگزاری فارس: معاون ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه دولت اعتباری معادل 700 میلیارد ریال را برای کمک به امر هوشمندسازی مدارس اختصاص داده، گفت: با اجرای طرح 6-3-3 تعداد 40 هزار کلاس درس به مقطع ابتدایی در قالب کلاس ششم اضافه می‌شود.

کمک 700 میلیاردی دولت به هوشمندسازی مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس فاطمه قربان شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح هوشمندسازی مدارس یکی از مهم‌ترین رویکردهای تحول‌گرا در آموزش و پرورش کشور است، اظهار داشت: اجرای این طرح تا پایان برنامه پنجم توسعه در سراسر کشور فراگیر خواهد شد.

وی افزود: در سایه توجه ویژه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که با تدبیر مقام عالی وزارت، محور تمام فعالیت‌های نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته، طرح هوشمند‌سازی مدارس نیز از حمایت جدی برخودار است به طوری که امسال 700 میلیارد ریال برای این امر در سراسر کشور منظور شده است.

این مسئول با تأکید بر اینکه این طرح با اولویت مدارس ابتدایی است، تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های هوشمندسازی مدارس که نتیجه آن تربیت دانش‌آموزان متفکر است از مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه است.

به گفته قربان، با تفاهمنامه‌های منعقد شده تا پایان برنامه پنجم توسعه همه مدارس و کلاس‌های درس به امکانات IT مجهز شده و هوشمندسازی می‌شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش هم‌چنین با اشاره به استقرار نظام 3-3-6 در آموزش و پرورش کشور، یادآور شد: در اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از مهر ماه سال آینده نظام جدید آموزشی (3-3-6) اجرایی می‌شود.

قربان ادامه داد: تغییر در ساختار نظام آموزشی از سال تحصیلی 92-91 آغاز خواهد شد و دانش‌آموزانی که امسال پایه پنجم ابتدایی را می‌گذرانند در سال تحصیلی آینده به جای ورود به دوره راهنمایی به پایه ششم می‌روند.

وی عنوان کرد: استقرار سیستم جدید موجب کاهش پوشش دوره پیش دبستانی نخواهد شد و برای تأمین معلمان نیز مشکلی وجود نخواهد داشت و از ردیف‌های استخدامی گذشته و ساماندهی جدید برای تأمین نیروی انسانی 40 هزار کلاس درس جدید استفاده خواهد شد.

این مسئول تأکید کرد: در سیستم جدید هیچ معلمی به اجبار از دوره متوسطه به مقطع ابتدایی آورده نمی‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره سرنوشت معلمان چند پایه در سیستم جدید نیز اذعان داشت: دستورالعمل جدید در حال تدوین است و این دسته از معلمان تا اردیبهشت سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول