اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز در جمع خبرنگاران شیرازی و اصفهانی:

اصفهان و شیراز در جذب گردشگر مکمل یکدیگر باشند

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: شیراز و اصفهان می‌توانند در جذب گردشگر مکمل یکدیگر باشند.

اصفهان و شیراز در جذب گردشگر مکمل یکدیگر باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در نشست مشترک خبرنگاران اصفهانی و شیرازی که به میزبانی شهرداری شیراز برگزار شد اظهار داشت: می‌توان با بهترین برنامه‌ریزی رابطه‌های متقابل در جذب تورسیت خارجی بین اصفهان و شیراز برقرار کرد.

پاک فطرت بیان داشت: در قالب این طرح می‌توان توریست‌هایی که در اصفهان هستند به شیراز  هدایت و بر عکس آن، نیز تورسیت‌هایی که در شیراز هستند به اصفهان هدایت شوند.

وی ادامه داد: اگر بر این موضوع توجه کرده و آن را اجرایی کنیم علاوه بر اشتغال‌زایی، فرهنگ غنی اسلامی را می‌توان به گردشگران خارجی انتقال داد و اگر اصفهان و یا شیراز بدرخشند، تشعشع آن به این دو شهر می‌رسد.

شهردار شیراز تصریح کرد: هر کدام از این شهرها نیز چاله ظلمات باشند تاثیر منفی روی یکدیگر می‌گذارند و این اتفاق نباید بیفتد.

پاک فطرت ابراز داشت: ما شیراز و اصفهان را فاصله بین یکدیگر نمی‌بینیم و معتقدیم باید تعاملات در زمینه‌های مختلف بیش از پیش افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با برنامه‌ریزی به دنبال این هستیم که با کلان‌شهرهای دیگر تبادل تجربه کرده و آماده این هستیم که تجریه‌های آنان را در شهر خود نیز اجرایی کنیم.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های شهری اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب شیراز حفاظت از محیط زیست شهری است که نسل آینده به آن نیاز دارد و یکی از این طرح‌ها کمربند سبز شهری است که در مساحتی به وسعت 13 هزار هکتار اجرا می‌شود.

پاک فطرت با بیان اینکه تاکنون 4 هزار هکتار را سبز کرده‌ایم بیان داشت: با این روش هوایی پاک در شهر حفظ و از توسعه بی‌رویه جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در بحث بازیافت نیز توانسته‌ایم از زباله برق تولید کرده و امسال نیز نخستین کارخانه تفکیک زباله در مقصد  را راه‌اندازی می‌کنیم.

شهردار شیراز به طرح‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و بیان داشت: شیراز نیز طرح بین‌الحرمین (ع) را دارد که عملیات آن با تلاش مضاعف و با مساحت هشت هکتار آغاز مجدد شده است.

وی بیان داشت: در بخش ترافیک نیز برای حل این معضل و جلوگیری از ورود وسایط نقلیه به مرکز شهر با زدن رینگ دور شهر به دنبال رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول