اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی:

نوروز 91 ایران پذیرای 7 میلیون گردشگر خارجی است

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال 91 پیش بینی ورود بیش از 7 میلیون گردشگر به کشور شده است که این امر یک عزم ملی و جدی را می‌طلبد.

نوروز 91 ایران پذیرای 7 میلیون گردشگر خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد منوچهر جهانیان بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین برف‌آورد سالانه شهر برفی چلگرد از توابع استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: گردشگری امروزه به عنوان یک نیاز و ضرورت در سبد خانوارهای ایرانی جانمایی شده است.

وی قرن جدید را قرن توریسم و گردشگری معرفی کرد و گفت: این مسئله فرصت بسیار مناسبی را برای استان چهارمحال و بختیاری در سطح کشور و بین‌المللی فراهم خواهد کرد تا به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری و ورزش‌های زمستانی معرفی شود.

جهانیان چشم‌اندازهای طبیعی استان چهارمحال و بختیاری را بر اساس سه شاخصه مورد ارزیابی قرار داد و گفت: معرفی دقیق و علمی بر اساس مستندات و اطلاع‌رسانی آگاهانه در زیر شاخه علمی، معرفی آداب و رسوم این منطقه در زیر شاخصه اجتماعی و ضرورت درآمدزایی و ایجاد فرصت‌های اشتغالزایی برای جوانان در زیرشاخه اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر یک هزار و 200 نمونه گردشگری در کشور معرفی شده است، گفت: این امر نشان از توجه ویژه رئیس جمهور و تلاش دولتمردان دولت نهم و دهم به بحث گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس لازم است تا بیش از پیش با شناسایی پتانسیل‌های گردشگری در کشور به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی از این توانمندی‌‎ها استفاده کنیم.

جهانیان ادامه داد: در سال 91 پیش بینی ورود بیش از 7 میلیون گردشگر به کشور شده است که این امر یک عزم ملی و جدی را می‌طلبد تا متولیان امر سفر با تکیه بر دانش و دانسته‌های خود یاریگر این سازمان در سرویس دهی به گردشگران و مسافران باشند.

وی برگزاری جشنواره شهر برفی در استان چهارمحال و بختیاری را یک ظرفیت مثبت برای این استان ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌های موجب معرفی پتانسیل‌های گردشگری و توریستی این استان خواهد شد.

جهانیان ادامه داد: همچنین معرفی آداب و رسوم مردم این منطقه و بازاریابی محصولات صنعتی و بومی مردم این استان را نیز به دنبال خواهد داشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: سازمان این آمادگی را دارد که این جشنواره را از سال‌های آتی به‌صورت بین‌المللی برگزار کند تا استان چهارمحال و بختیاری به‌عنوان یک قطب گردشگری در سطح کشورهای منطقه معرفی شود.

پنجمین برف‌آورد سالانه شهر برفی چلگرد از 17 بهمن تا 20 بهمن در منطقه گردشگری آبشار شیخ علیخان برگزار شد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول