اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم:

برنامه مشخصی برای توزیع عادلانه اعتبارات در بوشهر نداریم

خبرگزاری فارس: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی و برنامه روشن برای توزیع عادلانه اعتبارات نداریم و این از مشکلاتی است که در سطح استان بوشهر مشهود است.

برنامه مشخصی برای توزیع عادلانه اعتبارات در بوشهر نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامعلی میگلی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر با وجود تاسیسات مهم صنعتی نباید بیکار داشته باشد.

وی افزود: با وجود اینکه استان بوشهر قطب انرژی کشور است، بالاترین دغدغه‌ای که وجود دارد بیکاری جوانانی است که با هزینه‌های گزاف تحصیل کرده‌اند به امید اینکه تشکیل خانواده بدهند.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی  بیکاری را از معضلات جدی دانست که همه خلاف‌ها، بزهکاری‌ها، یاس، ناامیدی و خستگی مردم ناشی از آن است.

وی بیان کرد: استان بوشهر 700 کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و از قدیم‌الایام مهم‌ترین بندر تجاری، بازرگانی کشور و نزدیک‌ترین نقطه به مرکز کشور است و جابجایی کالا از بنادر با داخل کشور و بالعکس به لحاظ اینکه 40 سال از تاسیس جاده بوشهر ـ شیراز می‌گذرد، با سختی صورت می‌گیرد.

میگلی‌نژاد با انتقاد از تفاوت سیاست‌های ورود و خروج کالا، اضافه کرد: یک روز فضا باز می‌شود تا کالا به سهولت کالا وارد کشور شود یا از کشور صادر شود و زمان دیگر با تغییر سلایق فضا بسته می‌شود و همین موجب گله‌مندی و نگرانی ملوانان و تجار و بازرگانان بوشهری خواهد شد.

نماینده بوشهر در مجلس با تاکید بر ضرورت وجود خط ریل‌آهن برای جابجایی کالا از استان بوشهر، خاطرنشان کرد: همه استان‌های کشور به خط آهن متصل هستند اما متاسفانه استان بوشهر از این مهم بی‌بهره است، صرفا به لحاظ اینکه یک استراتژی و برنامه روشن برای توزیع عادلانه اعتبارات نداریم و این از مشکلاتی است که در سطح منطقه مشهود است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بیشتر شهرستان‌های استان بوشهر، شهرهای بندری هستند، تاکید کرد: مردم ما که درآمدشان عمدتا از قبل تجارت و بازرگانی است هر روز با یکسری تغییرات از ناحیه گمرکات کشور و سیاستگذارانی که در امر تجارت و بازرانی نقش دارند، مواجه می‌شوند و بنابراین هیچگاه نمی‌توانند یک برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند و کارشان را مدیریت کنند.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول