اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نظارت بر انتخابات کردستان خبر داد

تایید صلاحیت 58 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان کردستان از تایید صلاحیت 58 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان خبر داد.

تایید صلاحیت 58 کاندیدای نمایندگی مجلس در کردستان

حسن خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: این افراد تا پایان مهلت قانونی بررسی صلاحیت کاندیداها توسط هیئت نظارت مرکزی تایید شده‌اند و احتمال افزایش و یا کاهش این تعداد نیز در مرحله شورای نگهبان وجود دارد.

97 نفر برای کاندیدای نمایندگی مجلس نهم در 5 حوزه استان کردستان تا پایان مهلت قانونی آن ثبت‌نام کرده بودند که 6 نفر از آنها انصراف دادند و 8 نفر هم شکایتی از رد شدن در مرحله هیئت‌های اجرای و نظارت استانی را نداشتند.

وی به تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده کردستان به تفکیک حوزه‌های استان اشاره کرد و گفت: 24 نفر برای شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران، قروه و دهگلان 10 نفر، مریوان و سروآباد 6 نفر، بیجار 11 نفر و شهرستان‌های سقز و بانه هم 7 نفر تا این مرحله تایید شده‌اند.

به گفته این عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان کردستان، این افراد متشکل از افکار و عقاید مختلف بوده و این موضوع بستری برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

خدابنده‌لو انتخابات پیش‌رو را از حساس‌ترین انتخابات در کشور با توجه به تبلیغات منفی و گسترده دشمنان دانست و تصریح کرد: مشارکت حداکثری زمینه‌ای برای تبدیل امید آنان به یأس خواهد بود و این مسئله با توجه به سابقه درخشان ملت ایران و مردم کردستان دور از انتظار نیست.

استان کردستان با دارا بودن 10 شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 400 هزار نفر دارای 6 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول