اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته فناوری اطلاعات انتخابات صومعه‌سرا خبر داد

آموزش 450 نفر کاربر انتخاباتی مجلس در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری اطلاعات انتخابات صومعه‌سرا از آموزش 450 نفر دختر و پسر کاربر انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد.

آموزش 450 نفر کاربر انتخاباتی مجلس در صومعه‌سرا

رئوف مولایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به آموزش کاربران حاضر در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی در این شهرستان، اظهار داشت: کاربران در سه مرحله در قالب دوره‌های توجیهی و آموزشی برای جمع‌آوری صحیح آرای مردم در پای صندوق‌های رأی آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمام کاربران از سه بخش مرکزی، تولمات و میرزا کوچک صومعه‌سرا انتخاب شده‌اند، افزود: بالغ بر 450 نفر دختر و پسر کاربر به صورت تخصصی در این شهرستان آموزش می‌بینند.

به گفته مسئول کمیته فناوری اطلاعات انتخابات صومعه‌سرا، نرم‌افزار جدید سنجش آرا در دو مرحله به صورت تئوری و عملی به کاربران داوطلب آموزش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از مجموع 450 کاربر آموزش دیده تنها 301 نفر پس از پایان آزمون به عنوان کاربر اصلی انتخاباتی به فعالیت مشغول می‌شوند.

مولایی با اشاره به تعداد شعبات اخذ رأی در نهمین دوره انتخابات مجلس در صومعه‌سرا، اذعان داشت: 197 شعبه در مناطق روستایی و شهری صومعه‌سرا در روز انتخابات آماده جمع‌آوری آرای شهروندان هستند.

وی، تعداد کاربران حاضر در شعبات اخذ رأی در مناطق پرجمعیت را دو نفر و در مناطق کم جمعیت نیز یک نفر عنوان کرد.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات انتخابات صومعه‌سرا با اشاره به نحوه آموزش کاربران در کلاس‌های آموزشی، خاطر نشان کرد: پیش از آغاز دوره‌های آموزشی، 30 نفر از افراد مسلط به نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه به عنوان کارشناس، آموزش‌های لازم و تکمیلی را می‌گذرانند. کاربران در طول دوره آموزش در کلاس‌ها به صورت عملی از چگونگی ثبت اطلاعات شخصی رأی دهندگان در سیستم از طریق کارشناسان نکات لازم را می‌آموزند.

مولایی مجموع زمان آموزش کاربران مذکور را به مدت دو روز در دو نوبت صبح و عصر عنوان کرد و بیان داشت: دوره برطرف کردن اشکالات کاربران چند روز پس از آموزش مرحله نخست آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های کاربران رایانه در دوره انتخابات اظهار داشت: تمام کاربران باید مسلط به استفاده از رایانه و قادر به کنترل و پایدار نگه داشتن آن در مواقع اضطراری باشند.

این مسئول درباره ضرورت حضور کاربران به صورت بومی در شعبات اخذ رٱی یادآور شد: تا حد امکان کاربران به صورت بومی همان شعبه اخذ رأی به عنوان کاربر گزینش و انتخاب می‌شوند. در برخی موارد نیز درخواست خود کاربران مبنی بر حضور در شعبه‌ای خاص پس از بررسی‌های اولیه پذیرفته می‌شود.

مولایی با اشاره به اجرای فرم 49 قانون انتخاباتی اذعان داشت: تمام اطلاعات هر فرد رأی دهنده باید دقیق، درست و سریع از طرف کاربران رایانه‌های انتخاباتی ارسال شود که در غیر این صورت فعالیت انتخاباتی یک شهرستان ناقص و به کندی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کاربران تا حد امکان برای حضور در شعبات انتخاباتی باید معرفی یا تایید شده از طرف دهیار محل، بخشدار و یا پایبند به شئونات اسلامی باشند تا اجازه حضور در هر شعبه را داشته باشند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول