اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی خبر داد

اختصاص 1.8 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان مرکزی

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی اعتبارات بخش کشاورزی استان مرکزی در سال جاری را یک ‌هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد.

اختصاص 1.8 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در شورای آب و کشاورزی استان از تشکیل ستاد اجرایی در زیر بخش کارگروه توسعه کشاورزی استان خبر داد و اظهار داشت: این ستاد در راستای اجرایی شدن مصوبات کارگروه توسعه کشاورزی و به منظور افزایش تولید، تنظیم بازار و ایجاد فرصت شغلی تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با تشکیل این ستاد شاهد افزایش بهره‌وری در کشاورزی و منابع طبیعی، حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بهبود زیرساخت‌های آب و خاک و تسهیلات پولی و مالی باشیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: این ستاد علاوه بر موضوعات مطرح شده توجه به مباحثی همچون اولویت‌بندی در پرداخت اعتبارات تملک دارایی و تسهیلات بانکی، تصمیم‌گیری در زمینه تامین و تخصیص آب مورد نیاز، تعیین خط مشی و تهیه و تصویب برنامه‌ها و نظارت بر روند اجرای آنها و... را در دستور کار قرار داده است.

شعبانی‌فرد در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات بخش آب و خاک در سال جاری گفت: در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار هزینه شد که براساس ضوابط و قوانین موجود 25 درصد از آب صرفه‌جویی شده توسط روش‌های نوین آبیاری به توسعه فعالیت‌های کشاورزی اختصاص داده شده است.

وی اعتبارات بخش کشاورزی استان در سال جاری را یک ‌هزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: این میزان اعتبار با توجه به طرح‌های در دست اجرا قابل افزایش است که می‌طلبد دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش خود را برای جذب اعتبارات تخصیصی دو چندان کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: دولت شرایط بسیار خوبی را برای استفاده از تسهیلات بانکی برای متقاضیان فراهم کرده است که باید از این شرایط نهایت بهره را برد.

به گفته وی نرخ سود تسهیلات کشاورزی بین چهار تا هفت درصد است که نسبت به نوع طرح و مدت زمان اجرای آن میزان بازپرداخت و سهم آورده بهره‌برداران متفاوت است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول