اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مراغه در مجلس:

اعتبارات بخش کشاورزی در شان آذربایجان‌شرقی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس گفت: اعتبارات موجود بخش کشاورزی استان در شان آذربایجان‌شرقی نیست.

اعتبارات بخش کشاورزی در شان آذربایجان‌شرقی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، یوسف نجفی در جلسه تنظیم بازار در مورد خرید محصول سیب‌زمینی به صورت مستقیم از کشاورزان بر سر مزرعه با بیان اینکه برای رقابت در بازارهای آزاد باید قیمت تمام شده سیب‌زمینی کاهش یابد، افزود: با انجام کارهای تحقیقی و ارائه بذور اصلاح شده می‌توان تولید 35 تن سیب‌زمینی در هر هکتار را به 80 تن ارتقا داد.
‌نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به این طریق می‌توان قیمت تمام شده آن را نیز کاهش داد.
وی با بیان اینکه شایسته است برای پیاز و سیب‌زمینی مرکز تحقیقاتی در استان ایجاد شود، افزود: با انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیشتر می‌توان محصولات دیگری با ارزش افزوده بالاتر را جایگزین سیب‌زمینی و پیاز کرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه محور توسعه استان بر کشاورزی و صنعت است ولی اعتبارات بخش کشاورزی در شأن آذربایجان‌شرقی نیست، تصریح کرد: کاهش 30 درصدی اعتبارات بخش کشاورزی استان قابل قبول نیست.
بشیر جعفری مدیرعامل صندوق حمایت از بخش کشاورزی نیز در این جلسه از اختصاص 27 میلیارد ریال برای مجتمع سورتینگ محصولات کشاورزی در استان خبر داده و گفت: شهرک فرآوری محصولات کشاورزی در تبریز آماده راه‌اندازی بوده که با فعال شدن این مجموعه، کلیه محصولات کشاورزی خریداری، فرآوری، بسته‌بندی و به بازار مصرف داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.
 انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول