اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس خبر داد؛

سرمایه‌گذاری 365 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی مشگین‌شهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه پنجم توسعه قرار است بیش از 365 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در بخش کشاورزی مشگین‌شهر سرمایه‌گذاری شود.

سرمایه‌گذاری 365 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی مشگین‌شهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  یونس اسدی صبح امروز در دیدار با اعضای نظام مهندسی کشاورزی مشگین‌شهر اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری از سال گذشته در شهرستان مشگین‌شهر آغاز شده و قرار است تا سال 94 در این شهرستان به عنوان پایلوت توسعه کشاورزی طرح‌های مختلفی در حوزه آب و خاک عملیاتی و اجرایی شود.
اسدی در ادامه سخنان خود با اشاره به مزایای این سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از ثمرات و نتایج آن در حوزه کار‌آفرینی افزود: ‌بخش کشاورزی می‌تواند اصلی‌ترین بستر اشتغال مولد را در شهرستان به وجود آورد و بخش عظیمی از اشتغال بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی را به ویژه در رشته‌های کشاورزی زمینه‌ساز شود.
وی از متولیان نظام مهندسی کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر خواست با تدبیر مناسب در این زمینه اقدام کنند و اجازه دهند در قالب طرح‌های توسعه آب و خاک فارغ‌التحصیلان کشاورزی جذب کار و فعالیت در مزارع و عرصه تولید و فرآوری کشاورزی شوند.
اسدی در ادامه سخنان خود به عضویت 500 مهندس کشاورزی در قالب نظام مهندسی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر 80 درصد فارغ‌التحصیلان این حوزه بیکار هستند و باید با طرح‌های توسعه بخش آب و خاک زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تفکرات غلط اشتغال در بخش کشاورزی در گذشته بیان داشت:‌ پشت میزنشینی هیچ سنخیتی با کار بخش کشاورزی ندارد چرا که مهندس کشاورز ما باید در مزرعه و تولید محصولات زراعی، باغی و حتی دامی حاضر باشد و این فرصت کار و فعالیت را یک سرمایه و تجربه‌اندوزی برای خود به حساب آورد.
وی یادآور شد: با اجرای طرح پایلوت توسعه کشاورزی در مشگین‌شهر می‌توان زمینه اشتغال را برای مهندسان و فارغ‌التحصیلان این حوزه فراهم کرد به شرط آن که تفکر پشت میز ‌نشستن در سیره و سلوک این مهندسان ظاهر و حادث نشود.
اسدی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه طرح توسعه کشاورزی مشگین‌شهر به عنوان طرح آزمایشی آغاز شده است، افزود: در حال حاضر احداث 16 سد از 116 سد معیشتی پیش‌بینی شده در این طرح آغاز شده است.
نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس بیان داشت: از 500 کیلومتر کانال‌گذاری و اجرای جاده بین مزارع نیز در پنج سال آینده عملیات  اجرایی 100 کیلومتر کانال و جاده بین مزارع آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسدی در پایان سخنان خود ابراز داشت: مشگین‌شهر یکی از مستعد‌ترین شهرستان‌های استان اردبیل در بخش کشاورزی به ویژه توسعه باغات است که در این زمینه قرار است برنامه‌های خوبی در پنج سال آینده و هر سال با ترکیبی مشخص عملیاتی و اجرایی شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول