اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان لنجان:

عدم اعتبار کافی مانع بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان لنجان گفت: مهم‌ترین مشکل که مانع از به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های راهسازی می‌شود، عدم تخصیص اعتبار کافی است.

عدم اعتبار کافی مانع بهره‌برداری از پروژه‌های راهسازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان، جمشید صالحی با اشاره به وظیفه اصلی و ذاتی اداره راه و ترابری در نگهداری و مرمت جسم جاده، ابنیه فنی و تأسیسات جانبی راه چون از نصب و نگهداری تابلوها، گاردریل‌ها و خط‌کشی جاده‌ها اظهار داشت: اداره راه و ترابری شهرستان لنجان با 20 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال جاری اقدامات گسترده‌ای در راستای حفظ و نگهداری راه‌ها از جمله اصلاح قوس‌ها و شیب شیروانی برای جلوگیری از واژگونی خودروها، خط‌کشی تمامی محورهای حوزه استحفاظی، آشکارسازی نقاط پرحادثه، مسیر نما و فلش قرمز، درزگیری با قیر پلیمری به طول 30هزار متر و لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت و غیره کوشا بوده است.
وی در راستای کاهش تصادفات و رفع نقاط پرحادثه به مرمت ابنیه فنی و تعویض درز انبساطی پل‌های بزرگ اشاره کرد و گفت: این پروژه هزینه‌ای بالغ بر 2میلیارد ریال در بر داشته است و خرید و نصب 500 عدد نیوجرسی برای جداکننده باندهای رفت و برگشت بزرگراه زرین‌شهر –شهرکرد برای جلوگیری از برخورد رخ به رخ خودروها با هزینه بالغ بر 750میلیون ریال از مهم‌ترین اقدامات این اداره در این راستا بوده است.
رئیس اداره راه و ترابری شهرستان لنجان تصریح کرد: اقدامات راهسازی حوزه استحفاظی این شهرستان اصلاح خط پروژه زیر پل‌های راه آهن، تکمیل و بهره‌برداری چهار کیلومتر ادامه باند دوم زرین‌شهر –شهرکرد، روکش آسفالت گرم محور زرین شهر-شهرکرد، اتمام و بهره‌برداری تقاطع غیر همسطح در محور زرین‌شهر – شهرکرد با مشارکت ذوب‌آهن است.
وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام ادامه داد: از  جمله این پروژه‌های می‌توان به ادامه باند دوم محور زرین‌شهر- شهرکرد،اجرای تقاطع غیر همسطح مدیسه، تکمیل رمپ و لوپ تقاطع غیر همسطح باغ بهادران، اجرای پل‌های زیرگذر لای بید و حاجت آقا با دهانه عبور هشت متر، بهسازی محور روستایی رحمت آباد–مورکان اشاره کرد.
صالحی با توجه به فصل زمستان و حجم بالای تردد خودروهای سنگین با وجود کارخانه‌های مختلف و مهمی مثل ذوب‌آهن راهداری زمستانی را در این شهرستان دارای حساسیت ویژه‌ای خواند و افزود: با توجه به وجود سه محور اصلی و یک محور شریانی در این حوزه و هم‌جواری با استان چهارمحال و بختیاری در هنگام بارش و یخ‌بندان نیروهای راهدار با استقرار در سه راهدارخانه تونل فجر، مدیسه و راهدارخانه مرکز در طول شبانه‌روز در خدمت رسانی به ترددکنندگان از این راه‌ها آماده هستند.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل که مانع از به بهره‌برداری رسیدن پروژه‌های راهسازی می‌شود، را عدم تخصیص اعتبار کافی دانست.
به گزارش فارس، شهرستان لنجان با جمعیتی بالغ بر 25هزار نفر در 35 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان واقع شده، این شهرستان با 280کیلومتر راه معادل 912کیلومتر راه همسنگ از شمال به شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون، از جنوب و غرب به شهرستان مبارکه و استان چهارمحال و بختیاری و از شرق به شهرستان فلاورجان محدود است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول