اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری آذربایجان ‌غربی خبر داد

اجرای 28 پروژه راهسازی در آذربایجان ‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری آذربایجان غربی گفت: 28 پروژه راهسازی در آذربایجان غربی در دست اجرا بوده و تعدادی از آنها در دهه فجر امسال به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.

اجرای 28 پروژه راهسازی در آذربایجان ‌غربی
علیرضا رحمان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در نیمه نخست امسال بیش از 90 طرح راهسازی در نقاط مختلف استان به بهره‌برداری رسید که از مهم‌ترین آنها می‌توان طرح‌های ایمن‌سازی محور خان‌تختی – سلماس به طول بیش از سه کیلومتر، احداث راه اصلی نازلو - سرو به طول هفت کیلومتر در شهرستان ارومیه و آسفالت 665 کیلومتر راه روستایی در استان را برشمرد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های ملی راهسازی در استان افزود: دو طرح احداث بزرگراه ارومیه – میاندوآب به طول 145 کیلومتر و بزرگراه سلماس – تسوج به طول 31 کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های ملی راهسازی در استان هستند.
رحمان‌زاده با اشاره به احداث بزرگراه در استان گفت: تاکنون 220 کیلومتر بزرگراه در محدوده راه‌های استان آذربایجان غربی احداث شده و درحال حاضر نیز ساخت بیش از 300 کیلومتر بزرگراه در دست اقدام است که تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.
این مسئول ادامه داد: طرح‌های احداث بزرگراه ارومیه – سرو به طول 50 کیلومتر، بزرگراه ارومیه – سلماس به طول 75 کیلومتر و بزرگراه شهید کلانتری به طول 30 کیلومتر، بزرگراه میاندوآب – کرمانشاه به طول 75 کیلومتر نیز از طرح‌های مهم عمرانی در دست اجرا است.
وی با اشاره به اجرای 28 پروژه راهسازی در استان تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها 368 کیلومتر راه ارتباطی در آذربایجان غربی با مجموع 358 میلیارد ریال احداث و یا بازسازی می‌شود.
رحمان‌زاده با بیان اینکه300 کیلومتر از راه‌های فرعی به راه اصلی تبدیل شده تصریح کرد: بهسازی محور ارومیه – اشنویه، تعریض محور نقده – پیرانشهر، استانداردسازی محور پیرانشهر - سردشت، محور مهاباد – سردشت، بهسازی محور خوی – چالدران از پروژه‌هایی است که در این زمینه اجرا می‌شود.
مدیر کل راه و ترابری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این استان دارای 17 شهرستان و 2 هزار و 873 روستا بوده و شبکه وسیعی از جاده‌ها و محورهای ارتباطی در این استان توسعه یافته است.
این مسئول در پایان اذعان داشت: این استان دارای 842 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 37 کیلومتر راه فرعی، 155 کیلومتر راه دسترسی، 7 هزار و 328 کیلومتر راه روستایی و یک ‌هزار کیلومتر راه مرزی است.
انتهای پیام/ن۲۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول