اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

68 پروژه راهسازی و راهداری به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 68 پروژه راهداری و راهسازی به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

68 پروژه راهسازی و راهداری به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا خرمی ظهر امروز در بازدید از پروژه‌ تقاطع غیر‌هم‌سطح میدان بسیج اظهار داشت: این تعداد پروژه با صرف اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تصریح کرد: از این تعداد پروژه،28 پروژه مربوط به پروژه‌های راهداری است.

مدیرکل راه و ترابری استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از چندین پروژه دیگر تا پایان سال جاری و اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: افتتاح کنار‌گذر شمالی اراک به طول 45 کیلومتر و با صرف اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال، بهره‌برداری از آزادراه ساوه و همدان به طول 30 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال، بهره‌برداری از گردنه گیان، آغاز عملیات محور خمین-گلپایگان، خمین- محلات و خمین –اراک، چندین زیرگذر و پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان بسیج بخشی از این پروژه‌ها هستند که هم‌اکنون از 90 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

خرمی با اشاره به پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان بسیج گفت: این پروژه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به اهمیت دمای هوا در اجرای این پروژه هم‌اکنون بخش فنی پروژه به دلیل کاهش دمای هوا متوقف شده است و با افزایش دما مجددا آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه بر اساس طرح اسپانیایی آغاز و از زیبایی خاصی برخوردار است، افزود: تاکنون برای اجرای عملیات اجرایی این پروژه 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه و برای تکمیل آن 20 میلیارد ریال نیاز است.

مدیرکل راه استان مرکزی با اشاره به مشخصات فنی این پروژه بیان داشت: این پل دارای طول 820 متر، 306 متر عرشه فلزی، 1100 تن وزن عرشه و 9 پایه بتونی است که طول دهانه‌ها بین 30 تا 48 متر و ارتفاع پایه‌ها بین 6 تا 9 متر بین دهانه‌ها متغیر است.

خرمی گفت: عرض این پل 17 متر است که شامل دو باند رفت و دو باند برگشت است که ارتباط خروجی اراک به سمت بروجرد با کمربندی شمالی را برقرار می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان از نظر آسفالت راه روستایی اظهار داشت: در حال حاضر 70 درصد از راه‌های روستایی و 97 درصد جمعیت روستایی استان از نعمت آسفالته برخوردار هستند که به زودی جشن آسفالت در برخی از شهرهای استان از جمله خمین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول