اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تایباد:

6 هزار فرصت شغلی در تایباد ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار تایباد گفت: 6 هزار فرصت شغلی در تایباد ایجاد شده است.

6 هزار فرصت شغلی در تایباد ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد محمدعارف عارفی عصر امروز در مراسم افتتاح کارگاه گوهر تراشی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان تایباد اظهار داشت: فراهم شدن 6 هزار فرصت شغلی در تایباد با آموزش مهارتی از برنامه‌هایی بود که در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال تاثیر مستقیم داشته و سبب ارتقای منطقه می‌شود.

فرماندار تایباد در ادامه از آغاز پروژه‌های مهمی نظیر منطقه ویژه معدنی، منطقه ویژه اقتصادی و راه‌اندازی کارخانه‌های مختلف در آینده نزدیک در شهرستان تایباد خبر داد.

فرماندار تایباد بستر ورود سنگ‌های تزیینی به منظور تراش در کارگاه فراهم شده است علاوه بر این در بحث فروش تولیدات نیز باید برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در محوطه مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد فضای لازم برای ساخت ساختمان مرکز ویژه خواهران وجود دارد که در صورت ساخت بنا توسط خیرین تایبادی که هزینه آن 300 میلیون تومان است تجهیز کامل آن به وسیله اداره‌ کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

فرماندار تایباد در ادامه مراسم اشتغال را مشکل عمده شهرستان تایباد عنوان کرد و گفت: خشکسالی‌های پیاپی و اتکای اشتغال منطقه بر آب و خاک مشکلات فراوانی را در حوزه اشتغال شهرستان ایجاد کرده است.

در ادامه این مراسم سید جلال خواب‌نما مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی به کار بستن علوم را ابزاری برای رشد و تقویت انسان و جامعه انسانی خواند و وجود نیروی متخصص را از نیازهای اساسی جامعه به ویژه در شهرهای کوچک دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به شرایط فعلی جهان گفت: مقام معظم رهبری درقرن 21 به مسلمانان عزت بخشیده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی از کسب رتبه نخست در میان فنی و حرفه‌ای استان توسط مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان تایباد خبر داد و گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای تایباد با تلاش قابل تقدیر و با افزایش 2.5 برابری دوره‌های آموزشی از شهرهای بزرگی همچون نیشابور و سبزوار نیز جلوتربوده و در حوزه استاد شاگردی و آموزش روستاها نیز تایباد دومین شهر استان است این در حالیست که تا چندی پیش این شهرستان در ردیف آخرین رتبه‌های استان بود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی کارگاه گوهر تراشی تایباد را دومین کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی در استان عنوان کرد و افزود: در سال‌های 90 تا 93 انقلاب عظیم مهارت آموزی در کشور شکل می‌گیرد.

خواب‌نما افزود: با توجه به نگاه دولت به حوزه مهارتی سه ضلع نظام آموزشی، تعیین صلاحیت و اشتغال کامل شده و حلقه مفقوده موجود در پیوند آموزش و اشتغال مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی مشکل تعیین صلاحیت و رتبه افراد ماهر فاقد مدرک تحصیلی را از مشکلات عمده حوزه اشتغال افراد ماهر عنوان کرد و ادامه داد: این مشکل با شروع طرح مهارت‌آموزی برطرف می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی افزود: با هماهنگی میان نظام آموزش‌های علمی و تئوریک و نظام‌های مهارتی مشکلات اشتغال جامعه برطف می‌شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول