اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان انجام می‎شود

برگزاری نخستین نمایشگاه ملی اشتغال در گلستان

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی در گلستان توسط دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی برگزار می‎شود.

برگزاری نخستین نمایشگاه ملی اشتغال در گلستان

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد استانی گلستان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان گفت: دانشگاه جامع علمی - کاربردی دانشگاه کارآفرین است و با این شعار وارد عرصه آموزش عالی شد، لذا اساتید دانشگاه همراه با انتقال دانش به دانشجویان تجربه خود را نیز به دانشجویان منتقل می‎کنند از همین رو دانشجویان این نظام مهارت را به صورت علمی یاد می‎گیرند و بعد از اتمام آموزش‌های کاربردی و گذراندن کارآموزی کاملاً آماده به کار می‎شوند.

حسن خان‌احمدی اظهار داشت: دانشجویان در این دانشگاه با راهنمایی اساتید کارآفرین شغل خود را انتخاب و شروع به کار می‎کنند نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی ماحصل آموزش‌های این دانشگاه در رشته‎های مختلف است.

وی بیان داشت: گروه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه شامل مشاغل خانگی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرهنگ و هنر، صنایع دستی، کشاورزی و تمام گروه‌های مرتبط با دانشگاه جامع علمی- کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد استانی گلستان هدف از تاسیس دانشگاه را کاربردی کردن علوم دانست و خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی مراکز علمی کاربردی، کاربردی کردن علوم و تربیت نیروهای کاردان در راستای بالا بردن بهره‌وری است.

این مسئول افزود: نقش نیروهای انسانی در تولید ثروت نقش برجسته و بارزی است به طوری که در بعضی از کشورها به 67 تا 73 درصد با توجه به صنوف مختلف می‎رسد که این حکایت از توانمندی و غنای سرمایه انسانی آن کشور است و در کشور ما این سهم بالغ بر 37 درصد است که این حکایت از عدم به کارگیری نیروهای کاردان در صحنه تولیدی و مدیریتی کشور دارد که نقش مراکز علمی کاربردی در همین راستا تعریف می‌شود.

خان‌احمدی ادامه داد: از همین رو دانشگاه علمی کاربردی با توجه به تولید علمی که در کشور صورت گرفته است در بخش‌های مختلف در صدد است آن را با تجربه اساتید و مدرسان خود درآمیزد و به دانشجویان منتقل تا دانشجو بعد از اتمام دوره آموزشی و طی مراحل کارآموزی کاملاً آماده به خدمت‌رسانی در صحنه مربوطه شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی واحد استانی گلستان در ادامه با اشاره به اهداف این دانشگاه تصریح کرد: استراتژی دانشگاه به سمت ایجاد مراکز علمی کاربردی در جوار سرمایه فعال اقتصادی اعم از کارخانه، مزرعه، سد و کارگاه‎های بزرگ است به نحوی که با همکاری این صنایع دانشگاه علوم را به دست‎اندرکاران تولید منتقل تا ضمن کار آموزش‌های آکادمیک را هم تجربه کنند تا در راستای بالا رفتن بهره‎وری نقش‌آفرین باشند.  

نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی به همت دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی گلستان از 23 تا 27 بهمن ماه در نمایشگاه جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

دانشگاه علمی – کاربردی واحد استانی گلستان 8 هزار دانشجو و 16 مرکز در سطح استان گلستان دارد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول