اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسائل فرهنگی:

کسانی که ادعای مردمی بودن دارند زمان فتنه مقابل رای مردم ایستادند

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل فرهنگی گفت: کسانی که ادعای مردمی بودن دارند در زمان فتنه مقابل رای مردم ایستادند و حرمت‌شکنی کردند.

کسانی که ادعای مردمی بودن دارند زمان فتنه مقابل رای مردم ایستادند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد خلیل موحدی ظهر امروز در سلسله همایش‌های حامیان ولایت که با موضوع تبیین شاخصه‌های نماینده اصلح از دیدگاه ولایت در حسینیه قرآن و عترت مشهد اظهار داشت: یکی از رکن‌هایی که دین مبین اسلام و ائمه اطهار تاکید زیادی بر آن دارند شناخت دین برای فرد مسلمان است.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: در دیدگاه دیگر اگر بخواهیم به این مقوله نگاه کنیم واقعه عاشورا برای ما قلمداد می‌شود چراکه کسانی که فرزندان پیامبر اکرم (ص)، حضرت امام حسین (ع) و اصحاب با وفایشان را به شهادت رساندند مشرکان و کفار نبودند بلکه مسلمانان بودند و ارزش دین را نمی‌دانستند و حتی آن را نشناخته بودند.

* نماینده اصلح باید فضای فکری داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد ویژگی‌های یک نماینده اصلح را در خود هویدا و به نوعی به آن عمل کند باید فضای فکری مناسبی داشته باشد چراکه این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که ذهن ما معنویت دین‌ را دارا باشد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) هرگاه نامه‌ای را خطاب به شخص والامقامی می‌خواستند بنویسند بالای آن نامه می‌نوشتند من عبدالله که معنای آن از طرف بنده خدا می‌شود و این نشانگر این است فضای فکری امیرالمومنین با توجه به جایگاه والایشان چگونه بوده است.

این جانباز دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از صفات نماینده‌های اصلح وفاداری است به عنوان مثال این مورد به کسی عنوان داده می‌شود که حرفی را که می‌گوید، تصدیق کند و آن را از ته قلب بگوید و بر این اساس نماینده اصلح نمادش صداقت در وفاداری است.

موحدی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های نمایندگان درستکار، خوش‌عهدی است و کسی که با مردم عهدی می‌بندد باید در سابقه او نیز این امر دیده شود.

وی با اشاره به اهمیت تقوای فردی گفت: با این دیدگاه، بی‌تقوایی فردی سبب می‌شود که انسان در جامعه همه نوع کار قبیحی  را انجام دهد مانند کسانی که در یک مرحله به اعتقادات و ارزش‌های نظام و اسلام توهین کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: اگر دیدید نماینده‌ای با توسل به گناه  وارد مجلس می‌شود، هر اقدامی که انجام دهد کذب محسوب می‌شود چراکه او یا غافل و یا دروغگو است.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به وقایع فتنه سال 88 گفت: بعضی‌ها که شکم برآمده کرده بودند و جزو ساکتان بودند و به نوعی برای خود یال وکوپال درست کرده بودند در انتخابات سال 88 تحت عنوان جبهه مردمی اصلاحات با ادعای تقلب محض مقابل رای مردم ایستادند و انواع و اقسام توهین‌ها را کردند.

موحدی تشریح کرد: نمونه این اقدامات حمله به عزاداران حسینی و حرمت‌شکنی روز عاشورای امام حسین و نابود کردن اموال عمومی بود چراکه جزوی از سران این فتنه کسانی بودند که در زمان جنگ حضور داشته و از عرش خدایی به فرش نکبت و خواری خود را با دست خود کشاندند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول