اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان:

آبیاری تحت فشار در اراضی نهبندان امری ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهبندان اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان را امری ضروری دانست و گفت: این مهم با جدیت و سرعت در نهبندان پیگیری می‌شود.

آبیاری تحت فشار در اراضی نهبندان امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد خیرخواه پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار در روستای حسین‌آباد کرق سنگ نهبندان اظهار داشت: به منظور اجرای این طرح اعتباری بیش از 900 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این طرح آبیاری تحت فشار در مساحت 21 هکتار و به طول 23 کیلومتر اجرایی شده است، تصریح کرد: شبکه آب داخلی مزرعه با روش آبیاری قطره‌ای و بابلر صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان با اشاره به اینکه همزمان با بهره‌برداری از این پروژه تعداد دو پروژه دیگر انتقال آب در مزارع روستای خونیک سفلی افتتاح می‌شود، افزود: در این دو طرح حجم عملیات انتقال آب به میزان 4.5 کیلومتر است.

خیرخواه اضافه کرد: به منظور آماده‌سازی این دو پروژه اعتباری بالغ بر 850 میلیون ریال هزینه شده است.

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله در شهرستان و از طرفی برای صرفه‌جویی در مصرف آب در اراضی کشاورزی باید شیوه‌های نوین آبیاری در دستور کار کشاورزان و مالکان زمین‌های کشاورزی نهبندان قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی شهرستان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: این مهم با جدیت و سرعت در نهبندان پیگیری می‌شود.

خیرخواه با بیان اینکه با اجرای شیوه‌های نوین آبیاری از قبیل بارانی و قطره‌ای می‌توان از هدر رفت زیاد آب جلوگیری و افزایش قابل توجهی در تولید محصولات کشاورزی داشت، گفت: یکی از مسائل اولویت‌دار در بحث کشاورزی بهره‌برداری صحیح از منابع آبی است که باید بدین منظور از شیوه‌های آبیاری قطره‌ای و بابلر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در 275 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان طرح آبیاری تحت فشار انجام شده است و در سال جاری نیز نهبندان متعهد شده تا 850 هکتار از اراضی خود را زیر پوشش این طرح قرار دهد.

مدیر جهاد کشاورزی نهبندان افزود: دولت برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در روش‌های مختلف آن تسهیلات بلاعوض خوبی را به کشاورزان پرداخت می‌کند و کشاورزان و مالکان زمین‌های کشاورزی نهبندان می‌توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول