اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آستان قدس رضوی:

‌‌3 هزار حلقه چاه عمیق زیر پوشش آستان قدس رضوی قرار دارد

خبرگزاری فارس: معاون آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی از بزرگ‌ترین نهاد‌های موقوفه موجود در جهان اسلام به شمار می‌رود، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون هکتار زمین و بیش از سه هزار حلقه چاه عمیق زیر پوشش آستان قدس رضوی قرار دارد.

‌‌3 هزار حلقه چاه عمیق زیر پوشش آستان قدس رضوی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام عبد‌الرضا اصغری بعد از ظهر امروز در نخستین همایش متولیان موقوفات استان اصفهان اظهار داشت: اجرای قانون به صورت کامل در زمینه اداره موقوفات موجود در سطح جامعه امری مهم و ضروری است.

وی به وظیفه متولیان در راستای اداره موقوفات اشاره کرد و افزود: متولیان موقوفات باید نیت موقوفه‌ها را به صورت کامل اجرا کنند و این افرا باید وظیفه خود را در چارچوب قانون انجام بدهند.

معاون آستان قدس رضوی تصریح کرد: اجاره‌بهای موقوفات باید به روز باشد و این افراد باید به مسئولیت شرعی خود در راستای اداره موقوفات عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مردم باید موظف به اجرای قانون در تمامی موارد باشند، اضافه کرد: متولیان روی موقوفات نظارت قانونی دارند و تمامی اقدامات این افراد در راستای اداره موقوفات براساس موازین و ضوابط قوانین موجود در این زمینه است.

اصغری با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی از بزرگ‌ترین نهاد‌های موقوفه موجود در جهان اسلام به شمار می‌رود، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون هکتار زمین و بیش از سه هزار حلقه چاه عمیق زیر پوشش آستان قدس رضوی قرار دارد.

وی به ضرورت نهادینه شدن نهاد وقف در سطح جوامع و میان مردم اشاره کرد و ادامه داد: مقابله با موقوفه خواری در سطح جوامع از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز به شمار می‌رود و فرهنگ وقف باید در میان مردم ترویج داده شود.

معاون آستان قدس رضوی بیان داشت: جامعه نیازمند وقف‌های جدید است و واقفان باید اقدامات ویژه و مورد نیاز را در این زمینه انجام بدهند و با نیاز سنجی در این زمینه به وقف جدید بپردازند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول