اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

دشمنان برای توقف چرخه تولید از حرکت باز نخواهند ایستاد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: دشمنان برای توقف چرخه تولید، تجارت، صنعت و معدن از حرکت باز نخواهند ایستاد.

دشمنان برای توقف چرخه تولید از حرکت باز نخواهند ایستاد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ناصر فخرموحدی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان اظهار داشت: آنها می‎خواهند فعالان عرصه اقتصادی کشور را به سمتی هدایت کنند که همراه با یاس و ناامیدی باشد ولی با تلاش و همت صنعتگران نخواهیم گذاشت تا سیاست شوم دشمنان اجرا شود.

وی بیان داشت: درست است که مسائل و مشکلاتی در این بخش وجود دارد ولی باید به نکته ظریف‎تری هم اندیشید، بیان مشکلات و ارائه راهکارها نشانه دانش فراوان و تجربه‎ای است که می‎تواند کشتی تولید و صنعت را از تلاطم جزئی به وجود آمده خارج کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان تاکید کرد: عبور از سختی‎ها بدون یکنواخت کردن و همدلی امکان‌پذیر نیست.

فخرموحدی تصریح کرد: باید حوزه سرمایه‎گذاری را طبقه‎بندی کرد ما تاکنون نیامده‎ایم صنعت‎مان را در قالب انجمن‎های مشخص و کلیدی تقسیم کنیم و حتی تشکل‎ها نیز توجه ویژه‌ای می‎طلبد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم خودمان سخنگوی خوبی داشته باشیم، نمی‎شود 800 واحد صنعتی را به وزارتخانه برد، نمی‌شود 40 هزار صنف را در حوزه تجارت داخلی برد و از منابع‎شان استفاده کرد اما می‎توان تشکل‎ها و انجمن‎ها را تقویت کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اذعان داشت: قانون پنجم توسعه برای تشکل‎های خصوصی بخش ویژه‎ای را قرار داده، مگر فشار اقتصادی و ارز تنها برای استان گلستان حادث شده است لذا اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن در کنار یکدیگر می‎توانند خیلی کارآمد باشند و در درون خودشان تشکل‎های دیگری بسازند و نظام‎های مهندسی شکل دهند.

فخرموحدی ابراز داشت: سال گذشته طرح عارضه‎یابی و بانک اطلاعات صنعتی، بنا به دستور معاون برنامه‎ریزی و صنایع اقتصادی وزارت اجرا شده که تا حدود 75 و 80 درصد استان‎ها این فرم‎ها را تکمیل کرده‎اند که استان گلستان نیز در قالب منطقه‎ای این کار را انجام داده است که قرار شد این فرم‎ها در اختیار رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان قرار بگیرد تا در قالب بخش خصوصی مدیریت شود.

وی بر تقویت تشکل‎ها تاکید کرد و اظهار داشت: فعالان اقتصادی نباید ابتکارات تخصصی خود را نادیده بگیرند بلکه باید تجربیات و توفیقات خود را به یکدیگر انتقال دهند تا صنعت استان تقویت شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول