اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: رشد علمی ایران 11 برابر متوسط رشد علم در جهان است.

رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، محمدرضا مجدی در نشست بصیرتی بسیج جامعه پزشکی اظهار داشت: دهه مبارک فجر فرصت مغتنمی برای یادآوری پیشرفت‌های وسیع و سریع ایران اسلامی در تمامی عرصه‌ها از جمله سلامت است.

وی افزود: سرعت دستیابی به دانش روز دنیا از جمله سلول‌های بنیادین، شبیه سازی، داروهای جدید ایدز و سرطان، انجام عمل‌های جراحی پیشرفته پیوند قلب و کبد و... و تربیت پزشکان متخصص زبده در داخل کشور بسیار بالاست و با دوران قبل انقلاب قابل محاسبه نیست.

وی دستاوردهای عرصه بهداشت و درمان استان را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: در روستاهای خراسان شمالی طبق طرح گسترش خانه‌های بهداشت راه‌اندازی شده است و حتی فراتر از طرح گسترش شبکه در استان گام برداشته‌ایم.

مجدی با اشاره به اینکه در دوران پیش از انقلاب تعداد تخت‌های بیمارستانی مرکز استان تنها 50 تخت بود، افزود: در سال گذشته احداث 480 تخت بیمارستان آغاز شده و در حال حاضر 860 تخت در بیمارستان‌های استان فعال است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در دولت دهم، گفت: دولت مردان نظام جمهوری اسلامی ایران برای خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناسند و برقراری عدالت اجتماعی را سر لوحه خدمت رسانی خود قرار داده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: با توجه به چشم انداز سال 1404، ایران باید به کشور اول منطقه مبدل شود و در این راستا باید در تمامی عرصه‌ها تلاش شود تا قسمتی از دین خود را به شهدا را ادا کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: به واسطه برکت وجود نورانی حضرت امام (ره)، خیر و برکت در ایران اسلامی و تمام دنیا گسترده شد و بیداری اسلام کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی ایران و مکتب و مسلک امام (ره) منشاء گرفته است.

علی افراسیابی اظهار داشت: یاران امام (ره) و ملت بزرگ ایران، غیرتمندترین ملت‌ها در طول تاریخ اسلام هستند و با بصیرت و آگاهی از آرمان‌های انقلاب و خط ولایت پیروی و محافظت می‌کنند.

وی تصریح کرد: علم یکی از مؤلفه‌های قدرت است و با توجه به حدیثی که بیان می‌کند «صاحب علم، سلطان است» ملت بزرگ ایران نیز می‌تواند با افزایش بصیرت، آگاهی و دانش خود در تمامی عرصه‌ها در جهان مطرح شود.

وی خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی کشورمان که نسل سوم انقلاب نیز با بصیرت فراوان ولایتمدارانه از نظام جمهوری اسلامی ایران پیروی و دفاع می‌کند، تلاش می‌کنیم از آرمان‌های امام (ره)، ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و حرمت خون شهدا به خوبی محافظت و نقش‌های دشمنان انقلاب را بیش از پیش نقش بر آب کنیم.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول