اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر میزان رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است که کار مثبتی در زمینه پژوهش صورت گرفته است.

رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد اکبری ظهر امروز در حاشیه اختتامیه همایش پژوهش و فناوری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: روند تولیدات علمی در سال‎جاری نسبت به سال‎های گذشته 1.2 درصد نسبت به تولیدات علمی جهانی افزایش داشته است.
وی تصریح کرد: در سال 1384 میزان تولیدات علمی کشور 0.3 درصد، سال 1385 میزان 0.4 درصد، سال 1386 میزان 0.5 درصد، سال 1387 میزان 0.7 درصد و سال 1388 میزان 0.8 درصد، در سال 1389 میزان یک درصد و این رقم در سال جاری به 1.2 درصد رسیده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: هدف ما تا پایان برنامه پنجم توسعه رسیدن به دو درصد تولیدات علمی و تا پایان افق چشم‌انداز 4.5 درصد تولید علمی خواهد بود.
اکبری خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان رشد علمی ایران 11 برابر متوسط جهانی است که کار مثبتی در زمینه پژوهش صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در سال گذشته مجوز 20 مرکز رشد واحدهای فناوری صادر شد همچنین صدور شش مجوز پارک علم و فناوری، صدور مجوز هشت صندوق پژوهش و فناوری در وزارت علوم، صدور مجوز 115 نشریه جدید با امتیاز علمی پژوهشی، صدور 9 مجوز اصولی به عنوان موسسات پژوهشی و صدور 26 مجوز انجمن علمی از اقدامات مهم در حوزه پژوهش بوده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز داشت: میزان تخصیص بودجه‎ای که در گذشته از تولید ناخالص‎های داخلی به امر پژوهش اختصاص داده می‎شد بسیار ناچیز بود که این رقم اکنون افزایش یافته و چیزی حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی است که البته این رقم نیز قابل قبول نبوده و باید تا پایان برنامه سوم توسعه به سه درصد برسد.
اکبری عنوان کرد: سازمان پژوهش‎های علمی و صنعتی ایران با داشتن سابقه 30 ساله به‎عنوان بازوی توانمند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ابعاد مختلف حمایتی و اجرایی قدم‎های خوبی برداشته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول