اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

صهیونیسم از رشد علمی ایران عصبانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشان گفت: سبقت علمی ایران از دیگر کشورهای جهان و رشد علمی 11 درصدی کشور ما موجب عصبانیت استکبار جهانی و صهیونیست‌ها شده است.

صهیونیسم از رشد علمی ایران عصبانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اعتراف کرده ایران با سرعت در حال پیشرفت علمی است و باید هر چه زودتر از رشد علمی و فعالیت‌های علمی ایران جلوگیری شود.
وی با اشاره به نسبت دادن ترور شهید مصطفی احمدی روشن به اسرائیل توسط بسیاری از رسانه‌ها و مقامات خارجی خاطرنشان کرد: عوامل مزدور سازمان‌های سیا و موساد در ترور دانشمندان برجسته هسته‌ای ایران دست دارند.
امام جمعه کاشان با تأکید تداوم رشد شتابنده علمی کشور علی‌رغم حرکات مذبوحانه دشمن تصریح کرد: در تفکر توحیدی هر شهیدی که به زمین می‌افتد ده‌ها و صدها جوان دیگر خلاء او را برطرف می‌کنند و این واقعیت تاریخی است که حادثه عاشورا و کربلا آن را به اثبات رسانیده است و بعد از یکهزار و 400 سال عاشورا هر سال پررنگ‌تر از سال قبل برگزار می‌شود.
وی، شهادت را موجب هوشیاری و بیداری بیشتر ملت ایران و به جوش آمدن خون جوانان کشور برای تلاش و جدیت بیشتر و جبران خلاء وجودی شهدا دانست.
عضو خبرگان رهبری موضع‌گیری صبورانه، شجاعانه و دلگرم کننده پدر، مادر و همسر شهید مصطفی احمدی روشن را مایه افتخار ملت ایران دانست و گفت: مادر شهید احمدی روشن و مادران دیگر شهدای اسلام تربیت شده مکتب زینب کبری و فرهنگ عاشورا هستند.
نمازی همچنین با تشریح تهدیدات رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت: اسرائیل و آمریکا، 400 میلیون دلار برای خرابکاری و مقابله با جمهوری اسلامی تخصیص داده است.
وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم، مسئولان و تعدادی از اعضاء جامعه مدرسین و استادان حوزه علمیه استان قم در زمینه انتخابات عنوان کرد: از مدتها قبل از مرکز و قرارگاه فرماندهی جبهه کفر و استکبار گرفته تا پیاده‌نظام این جبهه در داخل و خارج برای کمرنگ نمودن حضور مردم در انتخابات مجلس تلاش گسترده‌ای را آغاز شده اما به لطف و فضل الهی حضور مردم در این انتخابات دشمن‌شکن است.
خبرگان رهبری اضافه کرد: رقابت نامزدها با یکدیگر، دادن وعده‌های خلاف قانون موجب جلب نظر مردم نشده بلکه برگزاری انتخابات سالم در رقابت جدای از خصومت و تهمت‌زنی متقابل است و در این رقابت اثبات خود در نفی دیگران نیست.
به گفته وی نامزدها باید با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند و اگر افرادی با هدف قدرت‌طلبی و به دست آوردن ثروت و یا انگیزه‌های ناسالم دیگر وارد انتخابات شوند به مردم و کشور خدمت نمی‌کنند.
نمازی ارتباط نامزدها با مراکز ثروت و قدرت را مخرب دانست و گفت: استفاده از بیت‌المال برای انتخابات یکی از نکاتی است که مردم باید به شدت در مورد آن حساس باشند.
وی افزود: برای تشخیص نامزد اصلح یا باید فرد خود تحقیق کرده و به نتیجه برسد و یا با استفاده از نظرات افرادی که بین انسان و خدا حجت ایجاد نماید، فرد اصلح را انتخاب کند.
به گفته وی، دستگاه‌های استکبار جهانی تلاش دارند تا انتخابات را مخدوش و آن را برای دیگر کشورهای جهان مأیوس‌کننده جلوه دهند.
امام جمعه کاشان درادامه با تسلیت اربعین شهادت امام حسین‌(ع) یادآور شد: صحنه ورود کاروان حسینی یکی از صحنه‌های عجیبی بود که هیچ هنرمندی و هیچ خطیبی و نویسنده و شاعری نمی‌تواند آن را توصیف نماید.
نمازی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته وقف گفت: یکی از سنت‌های مؤثر در ترویج دین و توسعه ارزش‌ها حرکت در مسیر اهل بیت‌(ع) است.
وی با تأکید بر پرداخت اجاره‌بهای موقوفات توسط افرادی که موقوفات را در اختیار دارند، یادآور شد: افرادی که تمکن مالی دارند، اموال خود را در کار خیر وقف کنند تا بعد از خود به عنوان باقیات و صالحاتی باشد تا خیر آن در آخرت برداشت کنند.
انتهای پیام/ر10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول