اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان:

ایران از نظر رشد علمی رتبه نخست جهان را دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ایران از نظر رشد علمی رتبه نخست جهان را دارد.

ایران از نظر رشد علمی رتبه نخست جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان امیر نظری بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از ماکت اردوگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به علت ناکامی در براندازی نظام و انقلاب اسلامی ایران به کارشکنی‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف پرداخته‌اند.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ تحمیلی از سوی دشمنان یاد‌آور شد: راه‌اندازی این جنگ نشان دهنده این است که چون دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی مغلوب اندیشه‌های والای امام و ایثار شهدا شدند، دست به کارشکنی پرداخته و اقدام به جنگ کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: پس از هشت سال جنگ که به تشویق آمریکا از سوی عراق بر ایران تحمیل شد، دلاور مردان و شهدای انقلاب با ایثار و از خود گذشتگی این هجمه دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران به موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف به ویژه مدارج علمی دست یافته است، افزود: در حال حاضر ایران از نظر علمی رتبه نخست را در خاورمیانه دارا است.

نظری همچنین با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور در سال‌های اخیر و رشد علمی به دست آمده یادآور شد: در حال حاضر ایران از نظر رشد علمی رتبه نخست را بین کشورهای جهان دارد.

وی با بیان اینکه ایران در موقعیت فعلی رتبه 17 را از نظر علمی در بین کشورهای جهان دارد، ادامه داد: این امر یک موفقیت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کسب شده توسط دانشمندان ایرانی اضافه کرد: موفقیت‌های دانشمندان در زمینه‌های مختلف در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

وی با اشاره به رهبری با تدبیر و حکیمانه مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف یادآور شد: در حال حاضر نیز نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه مقام معظم رهبری و با تدابیر ایشان راه موفقیت را استوارتر از قبل می‌پیماید.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در کشور یادآور شد: تدوین این سند یک موفقیت بزرگ برای آموزش و پرورش کشور محسوب می‌شود، چرا که این سند بر باورها و اعتقادات دینی گردآوری شده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان یادآور شد: اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم و اعزام دانش‌آموزان زنجانی به مناطق جنگی دفاع مقدس از مهم‌ترین طرح‌هایی است که توسط آموزش و پرورش استان زنجان دنبال می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طرح حفظ یک ساله قرآن کریم شامل 40 هزار فرهنگی و دانش‌آموز زنجانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح حفظ یک ساله قرآن هر شخص می‌توان به حفظ قرآن در سطوح مختلف بپردازد، یادآور شد: فردی که اقدام به حفظ یک جزء از قرآن کرده و فردی که اقدام به حفظ کل قرآن کریم می‌کند هر دو در شمار حافظان آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

نظری همچنین با اشاره به بحث راهیان نور  و اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی یادآور شد: امسال فقط تعداد 14 هزار دانش‌آموز پایه دوم دبیرستان به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان پایه دوم دبیرستان در قالب درس آمادگی دفاعی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: اعزام این دانش‌آموزان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با مثبت ارزیابی کردن اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری 20 هزار نفر از دانش آموزان زنجانی از مناطق عملیاتی جنگی بازدید می کنند.

وی با اشاره به آمار اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی در سال‌های گذشته تصریح کرد: تعداد اعزام امسال در مقایسه با دو سال گذشته چند برابر شده است.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول