اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر صورت گرفت

افتتاح 2 پروژه در شهرستان نور

خبرگزاری فارس: در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دو پروژه در روستاهای شهرستان نور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

افتتاح 2 پروژه در شهرستان نور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، صبح امروز همزمان با گرامیداشت هشتمین روز از ایام‌الله سی و سومین بهار آزادی، پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار هزینه شده حدود 650 میلیون تومان و ساختمان دهیاری روستای صیدکلا از توابع بخش چمستان نور با هزینه بیش از 400 میلیون ریال با احتساب زمین با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دهیار روستای صیدکلا در این مراسم ابراز داشت: دهیاری صیدکلا در زمینی به مساحت 200 مترمربع با زیربنای 70 مترمربع بر اساس تیپ اعلامی از سوی استان در کمتر از شش ماه احداث و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

علی نائیج افزود: زمین این ساختمان توسط اهالی اهدا شد و مبلغ 200 میلیون ریال برای احداث آن هزینه شده که ۱۰۰ میلیون ریال آن در دو مرحله از سوی دفتر امور روستایی استانداری و بقیه از محل دهیاری هزینه شده است.

وی با اشاره به عدم تجهیز دهیاری ابراز داشت: در حال حاضر علاوه بر تجهیز برای انشعابات آب، گاز و برق نیاز به مساعدت در تامین اعتبارات مورد نیاز داریم.

دهیار روستای صیدکلا در ادامه با اشاره به جمعیت 500 نفری روستا بیان داشت: شغل اکثریت اهالی، کشاورزی است که با در اختیار داشتن حدود یک‌هزار و 200 هکتار زمین مشغول کشاورزی هستند.

نائیج ادامه داد: یکی از مشکلات این کشاورزان، کمبود آب زراعی در منطقه است که گاهی مجبور می‌شوند حدود یک پنجم زمین‌ها را پس از نشا رها کنند.

وی گفت: نداشتن آب‌بندان و چاه عمیق موجب کمبود آب زراعی و رها کردن زمین‌ها می‌شود و نیاز است از طریق مقتضی با احداث آب‌بندان تا حفر و تجهیز چاه این مشکل کشاورزان رفع شود.

این دهیار همچنین به مشکل آب شرب روستا اشاره کرد و اذعان داشت: به دلیل فرسودگی شبکه و شکستگی‌های مسیر، آب شرب قابل مصرف نیست و نیاز است با تامین و تخصیص اعتبار شبکه آبرسانی داخل روستا مرمت و مخزن آب احداث شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول