اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 993 میلیارد تومان

1274 طرح عمرانی در استان اصفهان در دهه فجر افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از یک هزار و 274 طرح عمرانی، کشاورزی، شهری و روستایی با حضور مسئولان استانی و کشوری در استان اصفهان صورت گرفت.

1274 طرح عمرانی در استان اصفهان در دهه فجر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار و 274 طرح عمرانی در استان اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد.

اعتبار تخصیص یافته برای این تعداد پروژه حدود 993 میلیارد تومان بوده و پروژه‌ها نیز توسط دستگاه‌هایی از قبیل شرکت فولاد مبارکه، آب منطقه‌ای، شرکت برق منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، اداره‌کل راه و ترابری، شرکت گاز استان اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، شرکت آب و فاضلاب استان، آب و فاضلاب روستایی، شهرداری زرین‌شهر و سازمان مسکن و شهرسازی اجرایی می‌شود.

*اشتغال ایجاد شده برای  2518 نفر در اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: طرح‌های آماده بهره‌برداری که به مناسبت دهه فجر توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به مرحله اجرا در می‌آید در مجموع 315 طرح از قبیل 146 پروژه در حوزه آب و خاک، 88 پروژه در مناطق طبیعی و آبخیزداری، 55 طرح در حوزه آبزیان و دام، 13 طرح در حوزه باغبانی، شش طرح در حوزه صنایع کشاورزی، چهار طرح در حوزه امور عشایر، یک پروژه در زمینه تعاونی مسکن کارکنان جهاد کشاورزی، یک پروژه در زمینه خدمات عمومی و یک طرح تعاون روستایی است.

محمدرضا نریمانی با اشاره به هزینه‌های اختصاص داده شده برای این طرح‌های اجرایی گفت: پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعتباری حدود 122 میلیارد تومان در شهرهای نطنز، اصفهان، شاهین‌شهر، شهرضا، نجف‌آباد، کاشان و گلپایگان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به طرح‌های اجرا شده در استان برای تعداد دو هزار و 518 نفر اشتغال ایجاد شده و 112 هزار و 20 نفر خانوار نیز از این پروژه‌ها بهره می‌برند.

*افتتاح 20 هزار و 486 واحد مسکن مهر در استان اصفهان

رئیس مسکن و شهر‌سازی استان اصفهان نیز در زمینه طرح‌های اجرایی این سازمان بیان داشت: افتتاح حدود 20 هزار و 486 واحد مسکن مهر در دستور کار سازمان مسکن و شهرسازی استان قرار گرفته است.

محمود احمدزاده ادامه داد: افتتاح طرح مسکن مهر دهه فجر شامل طرح‌هایی از جمله طرح‌های 99 ساله و طرح‌های خود مالک است که این طرح‌ها به صورت تقریبی در سطح استان اصفهان مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر افتتاح واحد‌های مسکن مهر، بهره‌برداری از بیمارستان 10 تخت‌خوابه در شهرستان‌های درچه و دولت‌آباد نیز مدنظر این سازمان قرار گرفته است.

رئیس مسکن و شهر‌سازی استان اصفهان نیز تصریح کرد: مرکز بهداشت و درمان 24 تخت‌خوابی شهرستان دهاقان نیز از جمله طرح‌های اجرایی این سازمان است.

2هزار و 47 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های شرکت برق منطقه‌ای اصفهان  

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان اظهار داشت: 47 پروژه انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای اصفهان در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ فلاحتیان افزود: این طرح‌ها شامل احداث دیسپاچینگ فوق توزیع RDC ،10 پروژه ایستگاه 63 به 20 کیلوولت، هفت پروژه خط 400 ، 230 و 63 کیلوولت ، 27 پروژه توسعه و افزایش ایستگاه‌های 400، 230 و 63 کیلوولت است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 47 میلیارد ریال در مناطق تحت مدیریت برق منطقه‌ای اصفهان در سطح استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت خط 400 کیلوولت نیروگاه جنوب اصفهان به سورمق به طول 208 کیلومتر مدار، دیسپاچینگ فوق توزیع RDC  و سایر زیرساختمان‌های مربوط به آن و احداث پست‌های 63 به 20 کیلوولت مورچه‌خورت، پاتله، اترک و شهربازی است.

وی افزود: برای پروژه‌های ذکر شده مبلغ 2 هزار و 45 میلیارد ریال هزینه شده که 40 میلیارد ریال از این اعتبارات پروژه‌های افتتاحی این شرکت از محل اعتبارات استانی و بقیه از منابع ملی بوده است.

*افتتاح 138 پروژه توسط اداره راه و ترابری استان اصفهان

مدیرکل اداره راه و ترابری استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های عظیم این اداره‌کل در روزهای آینده بیان داشت: بهره‌برداری از روکش آسفالت 228 کیلومتر از راه‌های استان اصفهان، احداث یک تقاطع غیرهم‌سطح، اجرای 2 هزار و 53 کیلومتر خط‌کشی راه‌ها، احداث یک دستگاه پل زیرگذر و احداث و نصب سه دستگاه پل عابر پیاده از جمله طرح‌هایی است که به مناسبت دهه فجر اجرایی شده یا به بهره‌برداری می‌رسد.

هوشنگ عشایری گفت: تعداد پروژه‌های اداره‌کل راه و ترابری استان اصفهان تعداد 138 طرح با اعتبار یک هزار میلیارد ریال است.

*افتتاح 12 دفتر خدمات بانکی شهری و روستایی

غلام‌حسین صباغی نیز اظهار داشت: حدود 12 دفتر خدمات بانکی شهری و روستایی در استان اصفهان به زودی افتتاح می‌شود.

مدیر شعب پست‌بانک استان اصفهان ادامه داد: تعداد هشت دستگاه خودپرداز نیز در استان اصفهان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

*عملیات گاز رسانی به کارگاه‌های صنعتی شهرک دولت‌آباد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: اجرا و بهره‌برداری از تعداد 126 طرح گازرسانی در استان اصفهان به زودی آغاز می‌شود.

مرتضی طغیانی تصریح کرد: عملیات گازرسانی به کارگاه‌های صنعتی شهرک دولت‌آباد و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی مسکن مهر خوانسار و مسکن مهر گلپایگان نیز از دیگر طرح‌های بزرگ این شرکت به مناسبت ایام دهه فجر است.

وی ادامه داد: مبلغ 70 میلیارد تومان برای طرح‌های اجرایی شرکت گاز استان اصفهان هزینه شده است.

*سهم اشتغال استان اصفهان 186 هزار شغل است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بیان داشت: حدود 4 هزار واحد مسکن مهر در دست احداث توسط تعاونی‌ها در قالب افتتاح متمرکز از 20 هزار واحد مسکن مهر استان با حضور مقامات ارشد ملی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد که پیش‌بینی شده بقیه آن نیز تا پایان سال آینده تحویل متقاضیان شود.

عباس‌علی قادری از تعداد تعاونی‌های استان اصفهان سخن گفت و ادامه داد: این استان افزون بر 8 هزار تعاونی توانمند و ثبت‌ شده دارد که در گرایش‌های مختلف فعالیت کرده و در حال حاضر 40 درصد آنها به صورت فعال در عرصه اقتصاد استان و ملی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تعداد 500 تشکل کارگری و کارفرمایی و انجمن صنفی در استان موجود است که وجود فعالانه افراد توانمند و مؤثر در سطح کشور به عنوان نمایندگان جوامع مذکور فرصت ارزشمندی را برای استان فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به سهم میزان اشتغال ایجاد شده در استان اصفهان ادامه داد: از تعداد 2 میلیون 500 هزار شغل تعهد شده دولت 186 هزار سهم تعهد شده استان اصفهان بوده که با برنامه‌ریزی، برگزاری جلسات متعدد و پی در پی و مستمر کارگروه اشتغال و با حمایت‌های مسئولان استان تا به حال گام‌های مثبتی برداشته شده است.

*افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از اهمیت خدمات‌رسانی به واحدهای مسکن مهر استان سخن گفت و اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی به واحدهای مسکن مهر استان 230 کیلومتر اجرای تأسیسات آب‌رسانی به مسکن مهر و 30 کیلومتر اجرای فاضلاب مسکن مهر و مخازنی با حجم 60 هزار مترمکعب برای واحدهای مسکن مهر پیاده شده است.

هاشم امینی افزود: هزینه خدمات انجام شده این پروژه‌ها بالغ بر 290 میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی به احداث دیگر واحدهای مسکن مهر در شهرستان‌های استان تصریح کرد: در دهه فجر سال جاری خط آب‌رسانی به واحدهای مسکن مهر نائین، خط آب‌رسانی به مسکن مهر شهرضا افتتاح شده که با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد ریال به مرحله اجرا در آمده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به دیگر طرح‌های این شرکت اضافه کرد: در دهه فجر سال‌جاری نیز مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب گلپایگان و تصفیه‌خانه فاضلاب نطنز با حضور مسئولان استانی و کشوری انجام می‌گیرد.

وی از اهمیت افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اصفهان در این ایام مبارک سخن گفت و اظهار داشت: این پروژه از سال 87 در دستور کار قرار گرفته و ظرفیت آن نیز 50 هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

*احداث سکوی دوم مسافری و زیر‌گذر عبور مسافران در ایستگاه کاشان

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های اجرایی این اداره در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: عملیات باز‌سازی، نما‌سازی و توسعه ساختمان ایستگاه بادرود در این ایام صورت می‌گیرد.

بهروز تاکی به زمان آغاز اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم فروردین‌ماه سال‌جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای این پروژه تصریح کرد: احداث ایستگاه زیبا‌سازی محیطی، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات و احداث سالن جدید انتظار مسافری از مهم‌ترین نتایج اجرای این پروژه به شمار می‌رود.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان به احداث سکوی دوم مسافری و زیر‌گذر عبور مسافران در ایستگاه کاشان اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرای این پروژه با هدف توسعه فضای لازم به منظور رفاه حال مسافران، افزایش ضریب ایمنی و حفظ جان مسافران و عابران پیاده، فراهم کردن افزایش تعداد قطار‌های مسافری در آینده از اواخر خردادماه سال‌جاری آغاز شده و بهره‌برداری از آن در ایام دهه فجر جاری صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، طرح‌های کوره پاتیلی شماره هفت، کوره الکتریکی شماره شش، کوره الکتریکی شماره پنج، غبارگیری کوره‌های پنج و شش (BH6  )، غبارگیری کوره‌های هفت و هشت (BH5)، غبارگیری کوره‌های (BH8)، مدول آ واحد اس وی سی و ترانس هفتم پست ان آی اس به مناسبت این روزهای خجسته توسط شرکت فولاد مبارکه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول