اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

ده‌ها طرح آب و خاک بخش کشاورزی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور آب و خاک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از افتتاح ده‌ها طرح آب و خاک با اعتبار 270 میلیارد ریال در 23 استان کشور در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد.

ده‌ها طرح آب و خاک بخش کشاورزی در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی مستقر در کرج ،‌ علیرضا پرستار اظهار داشت: این طرح‌ها در قالب 13 تعاونی تولیدی با حجم عملیات 14 هزار و 220 هکتار شامل مطالعه و اجرا بوده که 83 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای اجرای آنها هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در دهه فجر امسال هم‌چنین استفاده از شش ایستگاه پمپاژ آب در چند استان کشور آغاز خواهد شد که آبیاری یک هزار و 190 هکتار از اراضی کشاورزی را امکان‌پذیر می‌کند.

پرستار بیان داشت: برای بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها 33 میلیارد و 419 میلیون ریال هزینه شده است.

این مسئول عنوان کرد: تجهیز و نوسازی 810 هکتار اراضی کشاورزی در استان‌های قزوین و همدان با اعتبار 12 میلیارد و 909 میلیون ریال هزینه و سرمایه‌گذاری شده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

پرستار گفت: احداث چهار بند انحرافی در استان‌های خراسان‌رضوی، گلستان، جنوب کرمان و همدان از دیگر طرح‌های مورد افتتاح دهه فجر امسال است که با احداث این بندها 2 هزار و 800 مترمکعب آب به زمین‌های اراضی انتقال خواهد یافت که با اعتبار 52 میلیارد و 40 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته وی، سد اقجلو با حجم مخزن 400 هزار مترمکعب و ارتفاع 19 متر در شهرستان مشکین شهر استان اردبیل و سد خاکی خاتم‌الانبیا(ص) با حجم 1/5 میلیون مترمکعب در شهرستان راین استان کرمان از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پرستار ابراز داشت: با مرمت و لایروبی سه رشته قنات در استان‌های آذربایجان‌شرقی، کردستان و همدان در دهه فجر امسال 10 هزار و 580 مترمکعب آب به اراضی کشاورزی با اعتبار پنج میلیارد ریال انتقال خواهد یافت.

وی ادامه داد: کانال انتقال آب به طول پنج کیلومتر در تعاونی تولید شهید حق پرست شهرستان خوی استان آذربایجان‌غربی در سطح 750 هکتار و با هزینه چهار میلیارد و 300 میلیون ریال و پمپاژ و انتقال آب کشاورزی قوشچی در قزوین با هزینه 600 میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر کل دفتر امور آب و خاک کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: در دهه فجر امسال بهره‌برداری از استخر ذخیره آب دام شهر با حجم 40 هزار مترمکعب و استخر ذخیره آب مجتمع گلخانه کوثر با حجم 70 هزار مترمکعب در استان قم آغاز خواهد شد.

وی یاد آور شد: عملیات زه‌کشی تعاونی تولید رباط شهر بابک استان کرمان در سطح 250 هکتار و با هزینه دو میلیارد و 300 میلیون ریال، آب‌بندان کوچک خرطوم با حجم 600 هزار مترمکعب در سطح 200 هکتار و با هزینه 7 میلیارد ریال در استان گلستان، احداث پل بین مزارع چنگلوا در سطح 15 هکتار و با هزینه 500 میلیون ریال و تأمین آب و تجهیز چاه دشت‌گز در سطح 10 هکتار و با هزینه 551 میلیون ریال انجام شده است.

پرستار اذعان داشت: در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد، راه دسترسی به مزارع در سطح 9 هزار و 629 متر و با هزینه یک میلیارد و 315 میلیون ریال و احداث ساختمان و انبار تعاونی در سطح 725 مترمربع و با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال در استان همدان در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول