اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالرضا خراسان‌جنوبی:

مأموریت اصلی نظام اسلامی سرنگونی طاغوت است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: نظام اسلامی توانست نظام طاغوتی شاه را سرنگون کند اما مأموریتش زمانی پایان می‌یابد که نظام طاغوت جهانی را سرنگون کند.

مأموریت اصلی نظام اسلامی سرنگونی طاغوت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوب‌علی نظری در یادواره شهدای دوران انقلاب اسلامی شهرستان بیرجند اظهار داشت: شعار اساسی، اصلی و پایه‌ای نهضت امام خمینی(ره) "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بوده که شامل دو بخش محصولی و سرمایه‌ای است.

وی افزود: بخش محصولی این شعار استقلال و آزادی است که با برپایی انقلاب به آن دسترسی یافتیم و محقق شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: اما بخش مهم‌تر این شعار بخش سرمایه‌ای آن است که با استفاده از آن می‌توان اهداف بخش محصولی را محقق کرد.

نظری بخش سرمایه‌ای شعار را جمهوری اسلامی دانست و افزود: این بخش از دو رکن اساسی اعتقادات (اسلام) و مردم (جمهوریت) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اگر این دو رکن اساسی به همراه رکن مهم امامت در کنار هم منزوج شوند، می‌توان استقلال و آزادی را محقق شده دانست.

*عدم تشکیل حکومت اسلامی بعد از ائمه نبود یک امام بود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی دلیل عدم تشکیل حکومت اسلامی بعد از ائمه را نبود یک امام به‌عنوان رهبر و راهنما دانست و ادامه داد: در زمان ائمه نیز دو رکن اعتقاد و امام بودند ولی مردم به یاری آنان نمی‌شتافتند و به همین دلیل حکومت اسلامی بعد از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) شکل نگرفت.

نظری، دلیل به وجود آمدن نظام اسلامی در سال 57 را نیز در کنار هم قرار گرفتن امام، اعتقاد و مردم دانست و افزود: امام راحل که از حوزه علمیه به پا خواسته بود، برداشت بسیار جامعی از اسلام داشت و سپس این برداشت خویش از اسلام را به مردم منتقل کرد و مردم را به صحنه آورد و موجبات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه 57 را فراهم کرد.

وی، شعار جمهوری اسلامی را باعث به وجود آمدن یک نظام حرکتی دانست که با حرکت خود دو شعار دیگر استقلال و آزادی را محقق می‌سازد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی قبل از پیروزی انقلاب و زمانی که امام، مردم و اسلام کنار هم قرار گرفتند تشکیل شده بود، در غیر این‌ صورت موجب یک نظام حرکتی نمی‌شد که به وسیله آن مردم بتوانند حکومت استبدادی شاه را از سر راه بردارند.

*نظام اسلامی وظیفه پیاده سازی مکتب ناب اسلام را دارد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، نظام اسلامی شکل گرفت و وظیفه پیاده‌سازی مکتب ناب اسلام را عهده‌دار شد.

نظری ادامه داد: امام خمینی(ره) با درایت مثال ‌زدنی خویش، رکن امامت که نقش اساسی در ارتباط بین مردم و اسلام دارد را بهینه کرد و آن را ولایت مطلقه فقیه نامید.

وی با اشاره به وظیفه خطیر نظام در سرنگونی طاغوت جهانی، ابراز داشت: نظام اسلامی توانست حکومت طاغوتی شاه را سرنگون کند، اما مأموریت آن زمانی پایان می‌یابد که طاغوت جهانی سرنگون شده و استقلال و آزادی که دو محصول ناب این سرمایه هستند در همه جای دنیا ساری و جاری شود.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول