اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌ابوترابی‌ در‌ همایش جبهه متحد اصولگرایان‌:

نظام جمهوری اسلامی به عراق حیات ملی، دینی و سیاسی داد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی به عراق حیات ملی، دینی و سیاسی داد.

نظام جمهوری اسلامی به عراق حیات ملی، دینی و سیاسی داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی ظهر امروز در دومین همایش جبهه متحد اصولگرایان خراسان‌رضوی ‌با بیان اینکه انتخابات صحنه تجلی جمهوریت نظام است، خاطرنشان کرد: انتخابات صحنه نمایش مردم‌سالاری دینی است.

وی با تاکید بر این مهم که انتخاب درست نمایش مردم‌سالاری دینی خواهد بود، اظهار داشت: نباید از کنار انتخابات ساکت و آرام گذشت.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به شاکله این انتخابات بر حضور حداکثری برای تقویت جایگاه مردم‌سالاری تاکید می‌کنند و بعد از آن بهترین انتخاب را تقویت مردم‌سالاری دینی بیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای مشارکت گسترده باید بستر مناسب فراهم شود افزود: جبهه اصولگرا برای ایجاد بستر مشارکت مردم و انسجام اصولگرایان حول مقام ولایت تشکیل شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی با بیش از نیم قرن تلاش سیاسی و نقش‌آفرینی به عنوان بازوی فقیه و بصیرت رهبر انقلاب اسلامی در این عرصه حضور یافته‌اند.

ابوترابی هم‌چنین حضور آیت‌الله یزدی را تاثیرگذار در وحدت و تقویت جریان اصولگرایی و نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: دغدغه اصلی ما باید اقتدار نظام جمهوری اسلامی باشد و در این راه باید با اخلاق، علم، وحدت و بصیرت گام برداشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دهه چهارم انقلاب اسلامی شعار پیشرفت و عدالت اساسی‌ترین شعار انقلاب است و باید با قدرت، ثروتمند و هوشمند با ریشه‌های عدالت و کاهش فاصله طبقاتی در این راه حرکت کنیم.

ابوترابی با اشاره به نقش آیت‌الله واعظ‌طبسی در خراسان‌رضوی بیان کرد: حضور وی در صحنه نقش مهمی در وحدت دارد و آیت‌الله علم‌الهدی نیز زبان گویای انقلاب اسلامی راه را برای انسجام هموار می‌کند.

وی انسجام و وحدت ملی و اسلامی را دغدغه اول شخصیت‌های علمی و سیاسی مانند آیت‌الله واعظ‌طبسی و آیت‌الله علم‌الهدی دانست و اظهار داشت: در این راستا جمعی از اصولگرایان که خود را به انقلاب و رهبری وفادار می‌ دانند باید وحدت خود را به نمایش بگذارند.

*مخاطب‌شناسی از مهمترین ارکان دعوت الی‌الله است

وی هدف انبیاء را دعوت به الی‌الله دانست و بیان کرد: بصیرت، آگاهی و معرفت بنیان این دعوت است و انسان در سایه معرفت‌الله و اطاعت از اوامر الهی در مرتبه عالی از کمال قرار می‌گیرد که این مهم جان و اساس دعوت انبیاء الهی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن بصیرت در دعوت انبیاء بیان کرد: با بصیرت و آگاهی باید نزدیکترین راه را برای رسیدن به مقصد شناسایی کرد و در این راه قدم برداشت.

ابوترابی مخاطب‌شناسی را از مهم‌ترین ارکان دعوت الی‌الله دانست و افزود: انسان تا آراسته به حکمت نشود نمی‌تواند با زبان حکمت سخن بگوید انسان نیازمند به برهان و موعظه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عموم افراد گرفتار هوس، نیازمند موعظه هستند که از قلب پاک برآید و بر قلب او تاثیرگزار گذارد، انسان سخت نیازمند موعظه است.

وی زبان قرآن را زبان موعظه دانست و خاطرنشان کرد: انسان برای اینکه موعظه‌اش تاثیر بگذارد باید خود را آماده کند و قرآن بیش از کتاب حکمت کتاب موعظه است.

*افزایش ظرفیت نظام ضعف بیشتر دشمنان خواهد بود

وی گفت: اصولگرایان باید بر‌اساس برهان، استدلال و موعظه حرکت کنند.

وی تاکید کرد: هیچ عاقل هوشمند معتقد به اسلام تردید نکند که اگر دغدغه تبیین معارف اسلام، رشد آموزه‌های دینی در جوامع اسلامی و بشری را دارد نزدیکترین و بلندترین گام تقویت اقتدار و افزایش کارایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: هر ظرفیتی که به ظرفیت نظام بیفزاید دشمنان احساس ضعف می‌کنند و اگر هر ضعفی در این نظم رخ دهد سبب احساس ضعف امت اسلام و قدرت نظام سلطه و حکومت‌های استکباری می‌شود.

ابوترابی با تاکید بر این مهم که باید از همه ظرفیت و توان خود برای افزایش کارایی و ظرفیت‌های نظام و برای اقتدار رهبر انقلاب استفاده کرد خاطرنشان کرد: کوتاهی در این عرصه به مسائل اسلام و مسلمین ضربه می‌زند.

*نظام جمهوری اسلامی به عراق حیات ملی، دینی و سیاسی داد

وی با اشاره به تاریخ اشغال عراق توسط  مستعمران گفت: با بررسی مسائل منطقه و عراق این کشور تاکنون دولت برآمده از آرای اکثریت مردم را ندیده است.

وی حضور مرجعیت شیعه در این کشور و علمای تراز اول جهان تشیع در نجف را تاثیرگزار در اداره سیاسی این کشور دانست و بیان کرد: حضور علمایی مانند حکیم در زمان صدام سبب دستگیری چهره‌هایی از بیت این شهید شد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: اگر نظام مقتدر جمهوری اسلامی نبود امروز آمریکا عراق را بلعیده و هضم کرده بود، نظام جمهوری اسلامی به عراق حیات ملی، دینی و سیاسی داد.

*رهبر معظم انقلاب در سه جبهه مقابل استکبار ایستاد

وی بیان کرد: در سال 88 رهبر معظم انقلاب در سه جبهه مهم فتنه داخلی با مدیریت استکبار و نفاق، داشتن انرِژی هسته‌ای و رویارویی با استکبار در کشورهایی مانند عراق برای در دست گرفتن قدرت توسط مردم در مقابل آنها ایستادند.

ابوترابی یادآور شد: کلوپ هسته‌ای جهان اداره قطعی خود را برای عدم حضور ایران در این کلوپ اعلام کرد و بین ایران و استکبار یک جنگ تمام عیار به وجود آورد.

وی گفت: کشوری مانند عراق مهم‌ترین جبهه برای دشمنان است چون آنها تمام توان خود را برای در دست گرفتن عراق به کارگرفته بودند تا در آینده ضربه مهلک‌تری به اسلام و مسلمانان بزنند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول