اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

ضامن نظام اسلامی ولایت‌فقیه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: ولایت‌فقیه، ولایت الهی بوده که تضمین کننده نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ضامن نظام اسلامی ولایت‌فقیه است
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زابل در مصلای المهدی (عج) این شهرستان در جمع نمازگزاران اظهار داشت: دهه فجر امسال مقارن با آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) شده که این ایام فرخنده را به همه ملت ایران و دوستداران حضرت مهدی (ع) تبریک می‌گوییم.

وی افزود: امام خمینی (ره) بعد از ائمه (ع)، چنان شخصیت بزرگ و والایی داشت که در جهان امروزی هرگز مانند ایشان ندیدیم هر چند که بزرگان زیادی در دنیا هستند اما ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت امام موجب شده بود تا دوستداران زیادی در دنیا پیدا کند.

امام جمعه زابل ادامه داد: افق دید امام خمینی (ره) جهانی بود و نسبت به اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌داد بی تفاوت نبود.

طباطبایی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که بنیانگذار آن امام راحل بود از چنان تأثیرات عمیقی در دنیا برخوردار شد که بعد 30 سال امروز شاهد اثرات آن در کشورهای اسلامی و سایر ملل هستیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) نهضت انقلابی خود را از راه و روش نهضت حسینی گرفته بود لذا شباهت بسیار زیادی با جد بزرگوارش امام حسین (ع) داشت.

خطیب جمعه زابل بیان داشت: امام خمینی (ره) همیشه می‌فرمود که هرگز سر تعظیم در برابر قدرتمندان و استعمارگران فرود نمی‌آورد و این سخنان تنها از افرادی که فقط از خدا می‌ترسند بر می‌آید.

طباطبایی خاطرنشان کرد: امام خمینی شخصیت چند بعدی داشت زیرا از صفاتی چون عالم، فقیه، مجاهد، زاهد، عارف و...  برخوردار بود.

وی اضافه کرد: عشق رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به امام راحل نشان می داد که امام چگونه شخصیتی داشت و این جاذبه معنوی موجب شده بود تا رزمندگان اسلام با ایمان و استواری زیاد به مقابله با کفر بپردازند.

امام جمعه زابل به ولایت‌فقیه اشاره کرد و یادآور شد: ولایت‌فقیه ادامه راه خدا و اهل بیت (ع) هست و در واقع ولایتی الهی بوده که ضامن نظام اسلامی ایران است.

طباطبایی گفت: مقام معظم رهبری نیز با تبعیت از راه و سیره امام راحل، شخصیت بسیار برجسته معنوی، علمی، با تقوا و فقیهی دارد که با هوشیاری و بصیرت و سیاست اسلامی همواره راه توطئه‌های دشمنان را مسدود کرده و این نعمتی الهی بر مردم ایران است.

وی عنوان داشت: مقام معظم رهبری نیز همانند امام (ره) قاطع بوده و دارای ابهت معنوی است، به طوری که دوراندیشی رهبری مقتدرانه توانست فتنه سال 88 را که فتنه کوچکی نبود با هوشیاری و بصیرت در خطبه‌های نماز جمعه آن را مهار کند.

امام جمعه زابل بیان کرد: امروز هیچ خبری در دنیا این گونه صدا نمی‌کند وقتی سخنان رهبری آغاز شد تمام شبکه‌های دنیا، برنامه‌های خود را قطع و به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دادند چرا که سخنان رهبری سرنوشت دنیا را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول