اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همسفر با دولت/33

تجهیز ایستگاه تحقیقات زیست محیطی پارک ملی کویر در گرمسار

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمسار از تجهیز ایستگاه تحقیقات زیست محیطی پارک ملی کویر در گرمسار و تعیین چهار منطقه نمونه گردشگری ملی در این شهرستان خبر داد.

تجهیز ایستگاه تحقیقات زیست محیطی پارک ملی کویر در گرمسار

شاهپور علایی‏مقدم امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در گرمسار با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان به تشریح مصوبات سفرهای گذشته و روند اجرای این طرح‏ها در این شهرستان پرداخت.

فرماندار شهرستان گرمسار در قدم نخست مصوبه‏های سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان گرمسار را مورد بررسی قرار دارد و گفت: در دور اول سفر هیئت دولت به استان سمنان، تجهیز ساختمان ایستگاه تحقیقات زیست محیطی در پارک ملی کویر مصوب شد.

وی با بیان اینکه این طرح دارای 2 میلیارد و 375 میلیون ریال اعتبار بود، از پیشرفت 100 درصدی این طرح خبر داد.

فرماندار شهرستان گرمسار هم‌چنین گفت: سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده که اجرای مصوبه منوط به احداث ساختمان است.

علایی‏مقدم در عین حال افزود: استانداری سمنان نیز اعلام داشته که پروژه تحقیقات زیست محیطی پارک ملی کویر به بهره‏برداری رسیده است.

* زیرپوشش قرارگرفتن روستای فاقد پوشش تلویزیونی استان سمنان

فرماندار شهرستان گرمسار هم‌چنین به طرح‏های سازمان صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در دور نخست سفر رئیس جمهوری و هیئت وزیران به استان سمنان، زیر پوشش قرار گرفتن روستای فاقد پوشش تلویزیونی استان سمنان به تأیید رسید.

علایی‏مقدم بیان کرد: برای اجرای این مصوبه به همت دولت احمدی‏نژاد، 800 میلیون ریال اعتبار گذاشته و طرح به طور کامل اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در راستای اجرای این طرح ایستگاه مربوطه احداث و مبدل چهارگانه نصب شده و روستای فاقد پوشش تلویزیونی گرمسار زیر پوشش قرار گرفته است.

* پوشش شبکه استانی در شهرها و روستاهای اولویت‏دار گرمسار

فرماندار شهرستان گرمسار هم‌چنین در ادامه بررسی مصوبات صدا و سیما در شهرستان گرمسار به مصوبه سفر دوم هیئت دولت اشاره کرد.

علایی‏مقدم این مصوبه را پوشش شبکه استانی صدا و سیما در شهرها و روستاهای اولویت‏دار شهرستان گرمسار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این طرح دارای 600 میلیون ریال اعتبار است، از پیشرفت 33 درصدی آن خبر داد و گفت: طرح‏های صدا و سیمای در این بخش با پیگیری‏های مستمر در دست اقدام است.

* ایجاد دفتر خبری صدا و سیما در گرمسار

فرماندار شهرستان گرمسار هم‌چنین از تصویب ایجاد دفتر خبری صدا و سیما در گرمسار خبر داد.

علایی‏مقدم ادامه داد: این طرح در سفر دور دوم ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان سمنان به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه طرح ایجاد دفتر خبری صدا و سیما در گرمسار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار دارد، پیشرفت اجرای این طرح را تنها 20 درصد اعلام کرد و گفت: فعالیت‏ها در این بخش در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان گرمسار ادامه داد: مطالعات فنی ایجاد دفتر خبری صدا و سیما در گرمسار از قبیل تهیه نقشه به اتمام رسیده و دیوارکشی حصار آن انجام شده است.

* تعیین 4 منطقه نمونه گردشگری ملی در گرمسار

فرماندار شهرستان گرمسار در بخش سوم این گفت‏وگو به بررسی مصوبات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان گرمسار پرداخت.

علایی‏مقدم افزود: دور اول سفر دولت در این یک مصوبه داشت که تعیین چهار محل پارک ملی کویر، ایوانکی، رامه و بنه‌کوه به عنوان منطقه نمونه گردشگری ملی بود.

وی با بیان اینکه این طرح تصویب شده است، گفت: با ابلاغ مصوبه، این مناطق به عنوان مناطق نمونه گردشگری تصویب و مطالعات امکان‏سنجی مناطق مذکور انجام شده است.

* مرمت و تجهیز خانه باقری گرمسار

فرماندار شهرستان گرمسار هم‌چنین سفر دوم دولت را در این حوزه دارای یک مصوبه دیگر دانست و گفت: در این سفر نیز مرمت و تجهیز بناهای تاریخی معرفی شده استان سمنان و به طور شاخص خانه باقری در گرمسار به تصویب رسید.

علایی‏مقدم اعتبار اجرای این طرح را 5 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: مرمت و تجهیز خانه باقری در گرمسار هم‏اکنون دارای 80 درصد پیشرفت بوده و در دست اقدام است.

وی یادآور شد: اقدامات لازم در خصوص تجهیز و مرمت بنای تاریخی خانه باقری در گرمسار به جهت ایجاد موزه انجام شده و 80 درصد کار به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول