اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام شجونی:

انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه برخی یاران امام (ره) در فتنه خفقان گرفتند، گفت: انقلابی بودن مهم نیست، انقلابی ماندن مهم است.

انقلابی بودن مهم نیست انقلابی ماندن مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام جعفر شجونی امشب در جمع مردم در مسجد سیدالشهدا (ع) این شهر اظهار داشت: ظلم به مردم، فامیل‌بازی، بیت‌المال خوری و رشوه چهار آفت نظام اسلامی از دیدگاه امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه ولایت‌مداری به حرف نیست و باید در عمل ولایت‌مدار بود، افزود: هر فردی در حکومت اسلامی به فکر فامیل‌بازی باشد، ولایت‌مدار نیست.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران با تاکید بر اینکه باید پیگیر برطرف شدن دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشیم، گفت: انقلابی بودن مهم نیست، انقلابی ماندن مهم است.

این مسئول با اشاره به وصیتنامه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: بهتر است کسانی که 50 سال عبادت کرده‌اند این وصیتنامه‌ها را بخوانند تا اسیر نفس خود نشوند.

وی با بیان اینکه درست نیست تا مسئولیتی گرفتیم با فامیل‌بازی به دنبال استخدام اقوام خود باشیم، اضافه کرد: بزرگ‌ترین عیب ما این است که این مسائل را می‌دانیم ولی به آن عمل نمی‌کنیم.

شجونی با اشاره به فتنه‌گران اظهار داشت: برخی که در کنار امام خمینی (ره) بودند و حقایق را شنیدند ولی خود را به نشنیدن زده‌اند امروز مانند عده‌ای بی‌بصیرت در صدر اسلام ساکت هستند و خفقان گرفته‌اند و عیبشان در این است که گوش دادند، اما عمل نکردند.

وی درباره شخصیت امام خمینی (ره) بیان کرد: ایشان بزرگ‌ مردی شجاع، مومن و دلسوز به اسلام بود و مردم عاشق شخصیت نورانی امام (ره) بودند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: پس از رحلت ملکوتی امام راحل شاهد بودیم که مردم به سر و سینه می‌زدند و کانتینری که روی قبر مطهر امام (ره) قرار داده شده بود را زیارت می‌کردند و بوسه می‌زدند و این همان عشق قلبی به مولا و ولی است که در پیر و جوان زنده شده بود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا فریب این دنیا را نخوریم، تصریح کرد: باید حامی مظلومان باشیم و شنیده‌هایمان در دین مبین اسلام را عملی کنیم.

شجونی معنای بصیرت را حیات واقعی دانست و گفت: دغدغه امام راحل گوش دادن مردم به فرامین الهی و دغدغه بعدی ایشان عمل به این فرامین و دستورات الهی بود.

وی با بیان اینکه ابزار زیادی وجود دارد تا انسان عمل‌گرا نباشد، اذعان کرد: رادیو و تلویزیون‌های ماهواره‌ای هدفشان هدایت انسان‌ها به جهنم است.

این مسئول با تاکید بر اینکه مبنای ایمان باید محکم و استوار باشد، بیان داشت: مومن زرنگ است و زرنگ بودن او باید در خدمت اسلام باشد.

وی با اشاره به اختلاس ۳ ‌هزار میلیارد تومانی اذعان کرد: در سال جهاد اقتصادی عده‌ای به‌ جای تلاش برای برطرف کردن دغدغه رهبری که با خون جگر جهاد اقتصادی اعلام کردند، از بیت‌المال اختلاس کرده‌اند و امروز در زندان در نوبت اعدام و محاکمه هستند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول