اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه ارومیه خبر داد

بعد انقلاب پیشرفت همه‌جانبه‌ای در کشور رخ داد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه ارومیه گفت: بعد از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی پیشرفت‌های همه‌جانبه‌ای در کشورمان به وقوع پیوست.

بعد انقلاب پیشرفت همه‌جانبه‌ای در کشور رخ داد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن صدقی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح توسعه دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه اظهار داشت: بعد به زیر کشیدن حکومت ستم‌شاهی و استقرار حکومت اسلامی در عرصه‌های مختلف اعم از اجتماعی، علمی، ورزشی و ... تحول‌های چشم‌نوازی روی داد چرا که در همه این عرصه‌ها جوانان ما خون دادند.

وی تصریح کرد: برای اینکه با استقرار حکومت مبتنی بر اسلام عدل الهی حاکم شود در عرصه فرهنگی شهیدانی همچون مفتح و مطهری تقدیم انقلاب شدند در حوزه اجتماعی افرادی مانند باهنر و رجایی از خون خود گذشتند در عرصه نظامی نیز چمران‌ها و باکری‌ها دادیم علی‌محمدی‌ و احمدی‌ روشن‌ها در عرصه علمی از مرز شهادت عبور کردند.

این مسئول گفت: در نخستین سال‌های پیروزی رسیدن انقلاب فقط 14 رشته در دانشگاه‌های ارومیه تدریس می‌شد ولی امروز در بیش از 200 رشته تحصیلی دانشجویان در حال تحصیل هستند همچنان آن ایام فقط سه دانشکده زیرمجموعه این دانشگاه بود ولی امروز 12 دانشکده و هشت پژوهشکده برای پرورش نیروی انسانی متعهد و توانمند راه‌اندازی شده است.

صدقی یادآوری کرد: با اهتمام کارکنان این دانشگاه سیستم جامع بایگانی الکترونیکی، سیستم هیات نظارت بر موسسات آموزش عالی، سیستم رسیدگی به شکایات و ارزیابی راه‌اندازی شد تا امور مربوط به دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و ... با سهولت و سرعت بیشتری صورت بگیرد.

وی به برگزاری اردوهای زیارتی راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: با هدف تقویت قوای روحی و رشد فکری جوانان برنامه‌های فرهنگی مختلف از جمله اردوهای راهیان نور به ظرفیت 400 نفر هر سال اجرا می‌شود همچنین طرح بزرگ ختم قرآن در 120 روز، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، اجرای طرح بصیرت هم از دیگر برنامه‌های دانشگاه ارومیه در طول سال است.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه برای تجهیز خوابگاه‌های ملکی نیز اهتمام شده است اظهار داشت: امکانات مورد نیاز برای استراحت، گذراندن اوقات فراغت و ... در این خوابگاه‌ها قرار گرفته است تا دانشجویان از درس خواندن بیش از پیش لذت ببرند همچنین ظرفیت خوابگاه‌ها به 2 هزار و 200 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول