اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

انقلاب انفجار خواسته‌های درونی مردم بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت: انقلاب اسلامی انفجار خواسته‌های درونی مردم ایران بود.

انقلاب انفجار خواسته‌های درونی مردم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ملا قادر قادری در همایش بزرگ ائمه جمعه و جماعت اهل سنت و شیعه در مجتمع فرهنگی انتظار کرمانشاه اظهار کرد: انگیزه بیداری‌ها و خیزش‌های اسلامی اخیر منشا دینی، اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در بین مسلمین و کشورهای اسلامی بیدار شده اختلاف است، تصریح کرد: فقدان رهبری واجد شرایط در بین مسلمین نیز از مشکلات آن‌ها است.

امام جمعه کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا روحانیان و اهل قلم در حد تکلیف باید کمک کنند و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی تاکید کرد: بیداری در خاورمیانه به نام اسلام است و باید ایران اسلامی با هوشیاری و تبعیت از مقام معظم رهبری از توطئه‌ها بیرون آیند.

قادری خاطرنشان کرد: مفهوم اتحاد شیعه و سنی این نیست که هر کدام مسلک خود را ترک کنند اما رجال این دو فرقه با بصیرت مردم را از توطئه‌های دشمنان آگاه کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در این همایش اظهار کرد: پیامبر وحدت و مهربانی نخستین قانون اساسی جهان اسلام را عقد اخوت قرار دادند که این برخلاف محورهای قومی و قبیله‌ای آن زمان بود.

ملا محمد محمدی با بیان اینکه در جامعه آرمانی روح اخوت و برادری موج می‌زند، تصریح کرد: پیامبر (ص) با طرح پیمان برادری به ظرفیت خاص امت واحده رسید.

وی یادآور شد؛ نقش پیامبر (ص) در ایجاد وحدت یکی از آرمان‌های ایشان بود که در این راه بر نفی نژادگرایی و برده‌داری زنان و کنیزان و ... مخالفت کرد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تاکید کرد: رعایت تساوی و عدالت در برابر ظلم از راهکارهای اتحاد در جامعه آسیب‌پذیر آن زمان بود.

محمدی گفت: مصداق بارز این ابزار قدرتمند در عصر حاضر رهبری امام خمینی (ره) است که با شناخت ظرفیت اسلام در مقابل ظلم و جهل ایستاد و آن را به سر منزل مقصود رساندند.

وی بیان کرد: امروز نیز ایران اسلامی با استناد به دیدگاه روشن و حکیمانه مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها از توطئه دشمنان با وحدت سربلند بیرون‌ آمده است.

وی با تاکید بر اتحاد و همدلی و دوری از اختلافات مذهبی تصریح کرد: امروز اسلام در شرایط حساسی است و بیش از هر زمانی نیاز به وحدت دارد.

محمدی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: با توجه به تبلیغات منفی دشمنان درباره انتخابات مردم باید در این مقطع حساس نیز حضور حداکثری داشته و سخنان مقام معظم رهبری را راهنمای خود قرار دهند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: از اختلافات دوری کنیم چراکه ما به شهدا مدیون هستیم و باید پشتیبان انقلاب و نظام باشیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول