اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

حاکمیت قرآن بر کشور بزرگ‌ترین نعمت الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌زهرا گفت: حاکمیت قرآن بر کشور بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نعمت خداون است.

حاکمیت قرآن بر کشور بزرگ‌ترین نعمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در شهرستان بویین‌زهرا برگزار شد، حاکمیت قرآن بر کشور را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نعمت خداوند برشمرد و اظهار کرد: برکتی که با استقرار نظام مردم سالار دینی تاکنون برای ملت حاصل شده بسیار فراوان و چشم‌گیر است چراکه مردم با پایداری و استقامت در برابر رژیم شاهنشاهی نشان دادند که ظلم‌ستیز بوده و خواهان دستیابی به اسلام و رهبر دینی هستند.

امام جمعه بویین‌زهرا در ادامه با اشاره به آیه 5 سوره ابراهیم که در خصوص خارج کردن مردم از تاریکی و گمراهی به سوی هدایت و نور است، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی سال 57، مردم، ظلم و ستم شاهنشاهی را برنتابیدند و با راهنمایی و رهبری‌های امام خمینی (ره) به سوی نور و فجر واقعی شتافتند که همین حکومت ولایت فقیه است.

وی همچنین با یادآوری نیم قرن دین‌زدایی رژیم پهلوی و تلاش برای نابودی اعتقادات مردم به خدا و معصومین عنوان کرد: انگلیس مکار با روی کار آوردن دست‌نشانده‌هایش در ایران و تسلط بر مردم مظلوم کشورمان سعی می‌کرد تفکرات غربی را گسترش و احساسات انقلابی و روحیه ایثار را در مردم کمرنگ جلوه دهد.

زرینه در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات ظالمانه و سخیف رضاشاه در وادار کردن مردم به کشف حجاب اشاره و بیان کرد: در دوران رضاشاه با وجود فشار سنگین و اعمال خشونت در برخورد با مردم به علت ریشه‌دار بودن اعتقادات مردم، تشیع و رسوم مذهبی همچنان پا برجا ماند و مردم به استبداد رضاخانی تن ندادند.

امام جمعه بویین‌زهرا در تشریح بصیرت انقلابی مردم و ناکامی استعمار در دستیابی به اهداف پلیدش اظهار کرد: در افغانستان و ترکیه استعمار تا حدودی به موفقیت‌هایی دست یافت که دلیل آن هم انحرافات کوچک و بزرگ در مسیر پیروزی مردم بود، اما ایران به عنوان تنهاترین کشور تاکنون ذره‌ای اجازه ورود و تصمیم‌گیری استعمار را در برنامه‌های خود نداده است.

وی با بیان اینکه ادعای غربی‌ها در خصوص حقوق بشر و آزادی بیان، تنها یک شعار برای جلب توجه مردم جهان است، اذعان کرد: امت‌ها امروز به تازگی دریافته‌اند که تمدن غربی و اروپایی در حال فروپاشی و اضمحلال در درون خود بوده و نشانه آن هم طوفان خشم 99 درصدی‌هاست.

زرینه در ادامه به بررسی نقش انگلیس و فرانسه در سال‌های پیش از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اسناد عامل بسیاری از توطئه، هرج و مرج و ناآرامی‌های دوران پهلوی، دول استعماری بوده که در راستای تحقیر و پست جلوه دادن ملت شریف ایران گام برمی‌داشتند.

وی عنوان کرد: شاه خائن با تصویب طرح‌های کاپیتولاسیون و حق توحش در ایران عملا فضایی باز و مناسب را برای حضور استعمار و آمریکا فراهم و آنان را تبدیل به اربابان مردم ایران کرد.

زرینه در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای عظیم علمی و تحقیقاتی سال‌های اخیر توسط دانشمندان نخبه کشور اشاره و تأکید کرد: نظام اسلامی پس از سی و سه سال از عمر با برکت خود پیشرفت‌های چشم‌گیری را برای مردم به ارمغان آورده که تمام آنها در سایه الطاف خداوندی و نظر امام عصر (عج) بودند و تا زمانی هم که ملت با بصیرت ایران در راه انقلاب باشند و آن را امتداد بخشند، پیشرفت‌ها و تحولات علمی ادامه پیدا می‌کند.

امام جمعه بویین‌زهرا در پایان سخنانش با اشاره به ادامه بیداری اسلامی در منطقه و فجرهای پی در پی مردم کشورهای جهان افزود: انقلاب اسلامی ایران امروز الگوی تمام کشورها قرار گرفته و مردم در این کشورها با الهام‌گیری از انقلاب ما توانسته‌اند اسلام و قرآن را فریاد بزنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول