اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 37 درصدی بازرسی‌های صنفی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی گفت: تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای صنفی در سال جاری 37 درصد رشد را نشان می‌دهد.

افزایش 37 درصدی بازرسی‌های صنفی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفرصادق اسکندری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 390 هزار و 555 بازرسی از واحدهای صنفی استان صورت گرفته است که این رقم در سال گذشته 331 هزار و 808 مورد بود.

وی با اشاره به تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال جاری افزود: تعداد این پرونده‌ها امسال 15 هزار و 103 مورد بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اسکندری با اشاره به ارزش ریالی این پرونده‌ها گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از 104 میلیارد ریال است.

این مسئول اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت از واحدهای تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح در راستای جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات ناشی از بالا رفتن قیمت سکه و ارز با هماهنگی اداره تعزیرات حکومتی استان اجرا می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه قاضی های سیار در طول بازرسی‌ها در کنار کارشناسان بازرسی حضور دارند گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر ضوابط قانون نظام صنفی برای متخلف پرونده تکمیل کرده و در همان جا حکم صادر می‌شود.

وی با اشاره به تنظیم بازار در ایام پایانی سال اضافه کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز و کنترل قیمت کالاهای پرمصرف مرسوم این ایام، تزریق کالای مورد نیاز در شبکه‌های مصرف و برگزاری 18 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از دیگر طرح‌های ویژه ایام پایانی سال است.

وی در ادامه توسعه صادرات کالاهای تولیدی استان را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب دانست و بیان کرد: در حال حاضر کالاهای تولیدی استان به 35 کشور دنیا صادر می‌شود که این امر از دستاوردهای مهم دوران انقلاب شکوهمند ایران اسلامی محسوب می‌شود.

اسکندری بخش بازرگانی را یکی از حلقه‌های اقتصادی کشور خواند و اضافه کرد:  قبل از پیروزی انقلاب اقتصاد تک محصولی و متکی به صادرات نفت در کشور حاکم بود و کالاهای مصرفی از سایر کشورها وارد می‌شد ولی پس از پیروزی انقلاب وابستگی دولت به کشورهای خارجی قطع شد و رویکرد دولت به سمت خود‌کفایی تغییر یافت.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول