اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرسی بازرگانی آذربایجان غربی خبر داد

بازرسی از 219 سردخانه آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی گفت: 219 سردخانه مستقر در آذربایجان غربی مورد بازرسی قرار گرفتند.

بازرسی از 219 سردخانه آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سلیمان علیزاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه سردخانه‌های استان در راستای تحقق مطالبات به حق باغداران با تشکیل تیم‌های تخصصی و با همکاری انجمن صنفی سردخانه‌داران استان عملیاتی شد.

وی افزود: در بازرسی از 219 سردخانه استان، 48 پرونده تخلف تشکیل و برای صدور احکام قضایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

علیزاده با اشاره به تخلفات این سردخانه‌ها گفت: عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور از عناوین اصلی تخلفات این سردخانه‌ها است.

این مسئول با اشاره به نرخ حق‌الحفاظ سردخانه‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر نرخ حق‌الحفاظ سیب درختی در جعبه‌های چوبی از قرار هر کیلوگرم 696 ریال و در جعبه‌های پلاستیکی 975 ریال است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تعداد سردخانه‌های استان بیان کرد: آذربایجان غربی دارای 219 سردخانه فعال بوده که از این تعداد 136 مورد با 525 هزار و 790 تن در مرکز استان و 83 سردخانه نیز با ظرفیت 280 هزار و 420 تن در سطح شهرستان‌ها دایر هستند.

علیزاده اضافه کرد: در بین شهرستان‌های آذربایجان غربی، شهرستان سلماس با 18 واحد سردخانه دارای بیشترین سردخانه و بعد از آن شهرستان‌های نقده، میاندوآب و مهاباد هر کدام با 15 واحد جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اجباری شدن کد شبنم برای کالاها گفت: با توجه به اینکه این طرح در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان انجام می‌شود، چهار گروه از کالاها شامل انواع لوازم خانگی، صوتی تصویری، رایانه و ملحقات آن، تجهیزات پزشکی، گروه آرایشی و بهداشتی باید دارای بارکد باشند.

معاون بازرسی و نظارت بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از تاریخ اعلام شده در صورتی که هر قلم کالا از این چهار نوع فاقد کد شبنم باشد قاچاق در سطح عرضه محسوب شده و برخورد جدی با آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول