اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

اجازه ورود و بازرسی به ماموران آژانس پاسخی به توطئه‌های غرب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت: دادن اجازه ورود و بازرسی به ماموران آژانس از سوی ایران اقدامی مثبت در راستای خنثی‌سازی توطئه‌ها و دروغ‌پراکنی‌های غرب است.

اجازه ورود و بازرسی به ماموران آژانس پاسخی به توطئه‌های غرب است

پرویز سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار کرد: رفتار آژانس با پرونده هسته‌ای ایران به ویژه رویکردی که شخص مدیر‌کل آژانس اتخاذ کرده است، به هیچ عنوان قانونی نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون گزارش‌هایی که از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران منتشر و به امضای و تایید آمانو رسیده، به طور کامل دو پهلو بوده و بسیاری از واقعیت‌ها در آن لحاظ و بیان نشده است،‌ به عنوان نمونه در این گزارش‌های تاکید می‌شود که ما هیچ سندی از فعالیت‌های نظامی ایران نداریم، اما معلوم نیست که ایران فعالیت نظامی نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنابراین ایران امروز نیز که بازرسان آژانس برای بررسی فعالیت‌های هسته‌ای در کشورمان حضور داشته و مشغول بررسی نحوه فعالیت‌های کشورمان در حوزه انرژی هسته‌ای هستند، هیچ امیدی به ارائه گزارش صحیح و منصفانه از سوی آنها ندارد.

* اجازه ورود به بازرسان آژانس نشانه حسن نیت ایران است

سروری در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس در اسلامشهر مبنی بر اینکه ایران با این اوصاف به چه دلیل به بازرسان آژانس اجازه ورود و بازرسی داده است؟ گفت: اقدام جمهوری اسلامی در حقیقت اثبات حسن نیت خود است.

وی تاکید کرد: غربی‌ها مدعی هستند که ایران مرزهای خود را بسته است و هیچ مذاکره ‌یا بازرسی را قبول نمی‌کند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ما بارها بر لزوم مذاکره در فضایی سالم تاکید کرده و از سوی دیگر بیشترین همکاری را نیز با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته‌ایم.

سروری تاکید کرد: بنابراین اجازه ورود و بازرسی به ماموران آژانس در حقیقت اقدامی مثبت در راستای خنثی‌سازی توطئه‌ها و دروغ‌ پراکنی‌های غرب است. 

* لزوم هوشیاری در برابر تحرکات بازرسان آژانس

وی متذکر شد: البته باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم این اقدام ما که نشانه‌ای از حسن نیت ایران است، موجب ایجاد توطئه جدید علیه کشورمان شود.

سروری در پایان گفت: مردم ایران به خوبی شرایط را درک می‌کنند، اما دستگاه دیپلماسی کشورمان باید برای آگاه‌سازی دیگر کشورها و به ویژه ملت‌های مستقل و خواهان آزادی تلاش بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ج10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول