اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله خاتمی-1:

زاویه داشتن از ولایت آغاز انحراف است / شکر نعمت انقلاب حمایت از ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران بهترین راه حفظ انقلاب اسلامی را در حفظ ولایت دانست و گفت: زاویه داشتن از ولایت آغاز انحراف است و فتنه‌ها نیز از زاویه گرفتن از ولایت شروع می‌شود.

زاویه داشتن از ولایت آغاز انحراف است / شکر نعمت انقلاب حمایت از ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم شکرگزاری پیروزی انقلاب اسلامی که در تالار شهید صدوقی جامعة‌الزهرای قم برگزار شد، اظهار داشت: شکر نعمت انقلاب اسلامی در پنج نکته خلاصه می‌شود.

وی افزود: نخستین نکته در پاسداری از نعمت دین و به این معناست که باید همچنان بازار دین و جلوه‌های آن را گرم نگاه داریم چون هرچه داریم از دین است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه باید به همه ابعاد دین متعهد باشیم، ابراز کرد: ما روی حجاب سنتی و ملی چادر مشکی تاکید می‌کنیم؛ ولی حرف نامربوطی که چندی پیش در یکی از نشریات در خصوص چادر مشکی آمد بیانگر عدم آشنایی آنها با قرآن است چرا که چادر مشکی ریشه در اصل مکتب و دین دارد.

وی تصریح کرد: اینکه برخی شال کوتاهی به سر کرده و موی خود را از جلو و عقب در منظر عموم می‌گذارند، حجاب نیست بلکه استهزاء حجاب است.

*فتنه 88 درصدد ولایت‌زدایی بود

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: سی و سه ساله شدن انقلاب اسلامی مرهون رهبری‌های ولایت فقیه است چرا که اگر ولایت فقیه نبود و این کشتی را از گردنه‌های سخت انقلاب عبور نمی‌داد، انقلاب اسلامی تاکنون هفت کفن پوسانده بود.

وی با بیان اینکه حمایت عملی از ولایت به معنی تبعیت از رهنمودها و اوامر ولی فقیه است، افزود: تولی بدون تبری امکان‌پذیر نیست؛ کسی نمی‌تواند بگوید رهبری را دوست دارم اما علیه فتنه‌گران موضع‌گیری نکند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مقام معظم رهبری از سال 88 تاکنون بیش از 80 بار کلمه فتنه را به کار برده است با این حال برخی از به کار بردن کلمه فتنه ابا دارند.

وی از فتنه 88 به عنوان کودتای مخملی یاد کرد و گفت: آنها می‌خواستند ولایت زدایی کنند و کمر ولایت را بشکنند اما مردم در نهم دی ماه کمر فتنه را شکستند.

خاتمی دومین نکته در شکر نعمت انقلاب را در حمایت از ولایت و تولی و تبری دانست و گفت: زاویه داشتن از ولایت آغاز انحراف است و اگر می‌گوئیم فتنه‌ها در پیش است به این دلیل است که فتنه‌ها از زاویه گرفتن از ولایت آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه نشان داد که حفظ به نحو احسن انقلاب اسلامی، حفظ ولایت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سومین راه شکر نعمت انقلاب را بصیرت یاد کرد و ابراز کرد: بصیرت به این معناست که چشم خود را باز کرده و نگذاریم که دشمن باطل خود را به صورت حق نشان دهد.

وی مورد تاثیر شایعات قرار نگرفتن، مایوس نشدن، افق آینده را روشن دیدن و... را از مصادیق بصیرت برشمرد و خاطر نشان کرد: حضور در صحنه انقلاب از برکات انقلاب اسلامی است و این حضور در راهپیمایی‌های مختلف، اثر چندین عملیات نظامی موفق را داشته است.

*12 اسفند باشکوه‌ترین انتخابات مجلس را خواهیم داشت

خاتمی با تاکید بر اینکه راهپیمایی 22 بهمن توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد خواستار حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شد و اظهار داشت: حساسیت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل آن است که احزاب کفر و شرک و تمام ضد انقلاب به اتفاق می‌گویند پای صندوق‌های رای حاضر نشوید و قصد دارند از این طریق به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

وی یادآور شد: اینها آرزو می‌کنند تعداد کمتری پای صندوق‌های رای بیایند ولی با این شناخت از مردم از استکبار، هرگز از اسلام و قرآن جدا نمی‌شوند و به فضل خدا در 12 اسفندماه، باشکوه‌ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت.

امام جمعه موقت تهران خطاب به طلاب جامعة‌الزهراء ابراز کرد: شما خواهران طلبه سفیران هدایت هستید و از شما انتظار می‌رود که در این امر پیشگام و روشنفکر باشید، پای صندوق‌های رای آمده و اصلح را انتخاب کنید.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان صالح را تعیین می‌کند و شما اصلح را انتخاب می‌کنید، گفت: اصلح کسی است که کارآیی بیشتری داشته و شیفته خدمت باشد نه تشنه قدرت ضمن آنکه باید ولایت‌مدار بوده و تنها یک اشاره ولایت فقیه برای او کافی باشد.

خاتمی در پایان تاکید کرد: اگر به این عنصر توجه نشود مجلس ششمی تکرار خواهد شد که با انگلیس ارتباط مستقیم داشت بنابراین امیدواریم مجلس ولایی نهم با حضور و بصیرت مردم در پای صندوق‌های رای تشکیل شود.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول