اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کاراته استان اردبیل:

لیگ کاراته اردبیل راه‌اندازی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کاراته استان اردبیل گفت: امسال برای اولین بار لیگ کاراته را به صورت گردشی و دوره‌ای در تمام شهرستان‌های استان اردبیل راه‌اندازی کردیم که نتایج آن مناسب بوده است.

لیگ کاراته اردبیل راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا جلیلی عصر امروز در نشست رؤسای هیئت‌های شهرستان‌های استان اردبیل اظهار داشت: هدف ما از برگزاری لیگ کاراته استان که فصل دوم آن شروع شده، شناسایی استعدادها و ورزشکاران توانمند در رشته کاراته است تا بتوانیم در تمام شهرستان‌ها این استعدادها را شناسایی و از توان آنها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در دو سالی که هیئت کاراته را تحویل گرفتیم هشت باشگاه سبک کنترلی و 12 باشگاه سبک آزاد را مجوز فعالیت دادیم که تعدادی از این باشگاه‌ها تاکنون فعالیت خود را شروع کردند.

جلیلی همچنین از برگزاری کلاس داوری و ارتقای سطح مربیگری با حضور داوران و مربیان برجسته و درجه یک فدراسیون در اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: سالانه 60 نفر از آقایان و بانوان در این کلاس‌ها حضور پیدا کرده و این امر به پرورش داوران و مربیان زبده کمک کرده است.

این مسئول اضافه کرد: ما بیش از این به تعداد انگشتان دست مربی و داور کاراته در اردبیل داشتیم که حتی در برگزاری مسابقات سالانه خود نیز دچار مشکل می‌شدیم در حالی که سعی شد با برگزاری این کلاس‌ها و پرورش مربیان و داوران زبده از توانمندی آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: هم اکنون به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا احکام ورزشکاران به ویژه احکام زیر مشکی در همان لحظه صادر شده تا مشکلی در اعطای نشان‌ها به ورزشکاران شاهد نباشیم.

رئیس هیئت کاراته استان اردبیل تعامل خوب با بسیج و آموزش و پرورش را با هدف استعدادیابی مناسب توصیف کرد و افزود: نبود حمایت‌های مالی و برخی مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه سبب شده تا در برگزاری مسابقات استانی با مشکلاتی مواجه باشیم که در این زمینه تلاش می‌کنیم با جذب اسپانسرها و همچنین اجرای طرح‌های مختلف در این رشته فعالیت‌های خوبی را شاهد و ناظر باشیم.

وی به برگزاری مسابقات انتخابی کاراته استان به ویژه سبک کنترلی به بهانه استعدادیابی در چهار مرحله اشاره کرد و اظهار داشت: ما سعی می‌کنیم هزینه داوران که در مسابقات مختلف قضاوت می‌کنند به عنوان یک حق‌الناس پرداخت کنیم و به تمام شهرستان‌ها نیز ابلاغ کردیم در حق هیچ بازیکن، مربی و داور در روند کارها اجحافی صورت نگیرد.

 

احداث خانه کاراته نیاز به حمایت مسئولان استان دارد

به گزارش فارس، رئیس هیئت کاراته استان اردبیل در ادامه سخنان خود با اذعان به برخی نقاط ضعف در هیئت کاراته بیان کرد: ما نیز معتقدیم جایگاه کاراته استان شایسته و مناسب نیست و باید تحرک‌بخشی رتبه دوازدهم خود را در بین هیئت‌های استان‌ها ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد:‌ هر چند در مسابقات داخلی و برون‌مرزی ورزشکاران ما برخی موفقیت‌ها را به دست آوردند اما معتقدیم توسعه ورزش کاراته نیاز به همراهی خوب مسئولان دارد و ما نیز در حد توان در بازدیدهای خود از باشگاه‌ها 80 تا 90 هزار تومان حواله ورزشی به آنها مساعدت می‌کنیم.

جلیلی در مورد احداث خانه کاراته در اردبیل نیز خاطرنشان کرد: اخیراً دیداری با مدیرکل ورزش و جوانان در استان داشتیم که به رغم شناسایی زمین و جذب سرمایه‌گذار مجوزی در این زمینه صادر نشد چرا که اعلام کردند این مجموعه نمی‌تواند فعالیتی خارج از چهارچوب تعیین شده داشته باشد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول