اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان قم:

11 روستای قم به شبکه گاز متصل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: در ایام دهه فجر 11 روستای استان قم با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری خواهند رسید.

11 روستای قم به شبکه گاز متصل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هوشنگ محمدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه‌های این شرکت در ایام دهه فجر گفت: در ایام دهه فجر 11 روستای قم از جمله روستاهای بخش سلفچگان، دستجرد، جعفریه و مرکزی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: در این راستا 14 ایستگاه با ظرفیت‌های مختلف، دو ایستگاه با ظرفیت ۲ هزار و 500 متر مکعب و همچنین یک‌هزار و 100 واحد انشعاب گازی در استان نصب شده است.

محمدی ادامه داد:‌ از میان 136 روستای قم 96 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، همچنین تاکنون اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال برای عملیات گازی 11 روستای استان قم جذب و تخصیص داده شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم بیان کرد: در بخش صنایع مختلف نیز گازرسانی به 96 واحد صنعتی با اعتبار ۶ میلیارد ریالی همزمان با پروژه‌های دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد جامعه استانی قم از نعمت گاز برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 99 درصد شهر قم و شهرهای تابعه از گاز طبیعی به عنوان پایه انرژی استفاده می‌کنند.  

محمدی تصریح کرد:‌ در سبد انرژی سهم گاز طبیعی استان 86 درصد است که نسبت به میانگین کشوری 20 درصد بالاتر است.

*گازرسانی برخی روستاها در گرو حل مشکلات پیمانکاری است

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اذعان کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به 38 واحد صنعتی از جمله مرغداری و صنایع متفرق با هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد ریال آغاز شده است و عملیات اجرایی گازرسانی به 13 واحد صنعتی با اعتبار 3 هزار و 500 میلیارد ریال در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: بخشی از روستاهای زواریان، جعفریه و هشت روستای قمرود و کهک نیز به دلیل شرایط پیمانکاری و اجرایی کارهای طراحی و مطالعات اولیه آن انجام شده است که درصدد جذب بودجه نهایی هستیم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

* دامنه گاز مصرفی مشترکین استانی در فصل زمستان مطلوب بوده است

محمدی با بیان اینکه استان قم در زمینه مصرف گاز طبیعی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برد، افزود: با توجه به کنترل مصرف، هدفمندی یارانه‌ها و تعرفه‌های جدید پرداختی در فصل زمستان مصرف گاز طبیعی از شرایط خوبی برخوردار بوده که حدود 40 درصد مردم استان قم در دامنه مصرفی گاز شرایط مطلوبی دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 23 هزار تماس تلفنی با شرکت گاز استان قم در خصوص مشکلاتی از قبیل خرابی کنتور و انشعابات بوده که از این تعداد تماس حدود 20 هزار کنتور تعویض شده است.

وی بیان کرد: ‌در طول زمستان نیز سرویس‌های خوبی به متقاضیان داده خواهد شد و تاکنون نیز هیچگونه قطعی گاز در استان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول