اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نفت و گاز کارون عنوان کرد

تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت در شرکت نفت و گاز کارون

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون گفت: این شرکت با تولید بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز پالایشگاه های آبادان، ‌تهران و تبریز را تغذیه می‌کند.

تولید روزانه یک میلیون بشکه نفت در شرکت نفت و گاز کارون

محسن دهان‌زاده امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: متوسط نفت خام تولیدی شرکت نفت و گاز کارون روزانه بالغ بر یک میلیون بشکه است که از این میزان حدود 500 هزار بشکه در روز به پالایشگاه‌های آبادان، تهران و تبریز ارسال و مابقی به مقصد پایانه صادراتی خارک انتقال می یابد.

وی افزود: تولید روزانه 55 هزار بشکه گاز مایع (ال ان جی)، کارون را به یکی از عمده منابع تامین کننده خوراک صنایع پتروشیمی ماهشهر و بندرامام تبدیل کرده است.

دهان‌زاده با اشاره به میادین نفتی تحت پوشش این شرکت گفت: نفت و گاز تولیدی شرکت از میادین نفتی اهواز با 453 حلقه چاه، منصوری با 85 حلقه چاه، آبتیمور با 48حلقه چاه، رامین با هفت حلقه چاه، دارخوین با یک حلقه چاه و آزادگان در حال حاضر با 24 حلقه چاه استحصال می‌شود.

وی افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در سال‌های اخیر با در نظر گرفتن شرایط خاص همجواری تاسیسات و چاه‌های نفت و گاز کارون با مناطق شهری، اجرای طرح‌های بزرگ زیست محیطی از جمله طرح جمع‌آوری گازهای همراه بنگستان (آماک)، بکارگیری دستگاه‌های سیار فرآورش نفت خام، اجرای سیستم‌های پیشرفته تزریق پساب نمک‌زدایی به چاه‌های دفعی و توسعه فضای سبز را به اجرا در آورده است.

به گفته وی، تولید آب شرب واحدهای صنعتی و شرکت نفت و همچنین افزایش تزریق پساب واحدهای نمک‌زدایی در چاه‌های دفعی از 50 هزار بشکه در روز به 65 هزار بشکه در روز، توانسته است شرکت بهره‌برداری کارون را از سایر شرکت‌ها متمایز کند.

وی با بیان اینکه تمام تعهدات محول شده از سوی شرکت نفت در بخش تولید این شرکت عملیاتی شده، اظهار کرد: تولید نسبت به مدت مشابه 10 ساله گذشته 850 هزار بشکه افزایش داشت.

وی همچنین در مورد تحریم‌های نفتی توضیح داد: تحریم موضوع جدیدی در کشور ما نیست و حتی به زمان قبل از انقلاب و ملی شدن نفت نیز باز می‌گردد. موفقیت نخبگان و صنعتگران کشور در زمینه‌های مختلف حاکی از آن است که که تحریم‌ها نتوانسته‌اند محدودیتی برای کشور ایجاد کنند. البته ممکن است در مدت زمان مشخصی این تحریم‌ها ایجاد مشکل کند اما با توجه به نیروی متخصص موجود در کشور این احساس نیاز به زودی مرتفع شده و باعث رشد و تکامل می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگترین شرکت فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که حدود یک سوم تولید این شرکت را به خود اختصاص داده است. این شرکت در فضایی به مساحت 15 هزار کیلومتر مربع و به مرکزیت اهواز فعالیت می‌کند.

این شرکت مسئولیت سرپرستی و هدایت هفت واحد بهره‌برداری، چهار واحد نمک‌زدایی، 10 ایستگاه تقویت فشار گاز آسماری و بنگستان، سه کارخانه گاز و گاز مایع، یک پالایشگاه شیرین‌سازی گاز، یک واحد تلمبه خانه تقویت فشار نفت، یک واحد تاسیسات سرچاهی حوزه نفتی آزادگان، یک دستگاه فرآورش سیار نفت، یک دستگاه تفکیک گر سرچاهی دارخوین، یک واحد تصفیه خانه آب و سه ایستگاه اصلی برق را عهده‌دار است.

انتهای پیام/خ۱۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول